۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » حوادث
  • شناسه : 14250
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۷:۳۶
  • ارسال توسط :
کشته و زخمی شدن ۳۷۷۳ نفر در انفجار مهیب بیروت
کشته و زخمی شدن ۳۷۷۳ نفر در انفجار مهیب بیروت

کشته و زخمی شدن ۳۷۷۳ نفر در انفجار مهیب بیروت

نخست وزیر لبنان: از همه کشور‌های دوست و برادر که لبنان را دوست دارند درخواستی فوری دارم که در کنار لبنان قرار گیرند.

دیروز انفجار شدیدی در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت پایتخت لبنان رخ داد که خسارات مالی و جانی فراوانی به دنبال داشت.

حمد حسن وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد شمار جان باختگان اين انفجار تاکنون ۷۳ نفر و مجروحان بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است.

شورای عالی دفاع لبنان به مدت دو هفته در بیروت وضع فوق‌ العاده اعلام کرد. دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان گفت: طبق تصمیم شورا به مدت سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام می‌شود.

سرلشکر محمود الأسمر، تشکیل کمیته تحقیق درباره انفجار بندر بیروت و اعلام گزارش خلال ۵ روز، درخواست اشد مجازات برای عاملان حادثه را از دیگر تصمیمات شورای عالی دفاع لبنان بیان کرد. وی تاکید کرد: باید به سرعت، بندر طرابلس آماده و تجهیز شود تا نقش بندر بیروت را که در پی انفجار غیرقابل استفاده شده است، ایفا کند. دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان گفت: با همه کشور‌ها و سفارت‌هایشان برای دریافت کمک‌ها ارتباط برقرار شده تا صندوقی در همین خصوص تشکیل شود.

همچنين؛ سرلشکر عباس ابراهیم رئیس دستگاه امنیتی لبنان اعلام کرد تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است.
در عین حال؛ گفته می‌شود شمار زیادی از شهروندان لبنانی و اتباع خارجی در پی انفجار عصر سه‌شنبه بیروت مفقود شده اند و وزارت بهداشت لبنان هم خط ویژه‌ای برای پیگیری این افراد معرفی کرده است. رسانه‌های لبنانی هر چند دقیقه اسامی مفقودان را قرائت می‌کنند تا کسانی که از آن‌ها اطلاعی در دست دارند اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، میشل عون رئیس جمهور لبنان در سخنانی که در حساب کاربری ریاست جمهوری لبنان در توئیتر منتشر شد، گفت: پس از انفجار مهیب روز سه شنبه در بیروت باید دو هفته در این شهر وضع فوق العاده اعلام شود.
رئیس جمهور لبنان همچنین درخواست کرد نشست اضطراری هیئت دولت روز چهارشنبه (امروز) برگزار شود. وي تاکید کرد این پذیرفتنی نیست که یک محموله نیترات آمونیوم به میزان دو هزار و هفتصد و پنجاه تن از شش سال پیش و بدون اتحاذ تدابیر پیشگیرانه در یک انبار موجود باشد.
ميشل عون تهدید کرد شدید‌ترین مجازات‌ها علیه عاملان و مسئولان این کار اعمال می‌شود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای با مردم به ویژه خانواده‌های جان باختگان انفجار بندر بیروت ابراز همدردی کرد در این بیانیه آمده است: با اندوهی عمیق، این مصیبت بزرگ ملی که در شرایط سخت کشور پیش آمده را به ملت شریف لبنان، خانواده‌های شهدا و مجروحان تسلیت می‌گوییم. این فاجعه دردناک و ویرانی بی سابقه‌ای که بر جا گذاشته، می‌طلبد که همه لبنانی‌ها و تمامی نیرو‌های سیاسی و ملی وحدت و هم افزایی داشته باشند. به همه کادر پزشکی، امدادی و نیرو‌های انتظامی درود می‌فرستیم. در ادامه بیانیه حزب الله آمده است: همه امکانات خود را در خدمت شهروندان عزیز و مردم شریف لبنان قرار می‌دهیم و هرکجا که نیاز باشد حضور خواهیم یافت. برای عبور از این فاجعه دردناک همه نیرو‌های ملی لبنان باید دست به دست هم بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از بيروت؛ کاربران فضای مجازی بعد از انفجار مهیب بندر بیروت روی برخی از حواشی آن تمرکز کرده اند. در این فضا، جوانان ساکن ضاحیه جنوبی بیروت دیده مس شوند که برای اهدای خون به مجروحان انفجار عصر سه شنبه بیروت به صف شده اند.
در تصویر دیگری، شیخ حسین زین الدین از علمای حزب الله در حال اهدای خون به مجروحان انفجار مهیب بیروت است. در تصویری نیز، پرستار لبنانی در یکی از بیمارستان‌های بیروت سه نوزاد را در میان صد‌ها زخمی در آغوش گرفته است. کاربران نیز با رنگ قرمز در دو طرف پرچم این کشور نسبت به این حادثه خونین ابراز احساسات می‌کنند.