۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 31210
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
  • ارسال توسط :
کشتارگاه‌ها در عید قربان، رایگان کشتار می‌کنند
کشتارگاه‌ها در عید قربان، رایگان کشتار می‌کنند

کشتارگاه‌ها در عید قربان، رایگان کشتار می‌کنند

با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از همشهریان خواستاریم از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از آمادگی تیم‌های ثابت و سیار این داره کل برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام‌ها در روز عید قربان خبر داد.

دکتر مهدی جلوخانی، مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام اینکه کشتار دام در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: در روز عید قربان ۳۰ گروه ثابت و سیار شامل ۲۰ کروه ثابت و ۱۰ گروه سیار در سطح استان قزوین تجهیز شدند که شامل کارشناسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: همشهریان از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ می‌توانند از این خدمات رایگان اداره کل دامپزشکی استان قزوین بهره‌مند شوند؛ این گروه‌ها از ساعات ابتدایی صبح تا نماز ظهر در خدمت هم‌استانی‌ها خواهند بود.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از همشهریان خواستاریم از کشتار دام در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تأکید کرد: در روز عید قربان به‌منظور وجود سنت قربانی در بین حجاج، همشهریان برای اعزام گروه‌های دامپزشکی می‌توانند با این اداره تماس بگیرند تا گروه‌ها به درب منازل آنان مراجعه کنند؛ این گروه‌ها وظیفه معاینه دام زنده قبل از کشتار دام، نظارت بر ذبح شرعی دام و بازرسی لاشه پس از کشتار دام را بر عهده دارند.