۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » کشاورزی
  • شناسه : 4184
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۱۶
  • ارسال توسط :
کشاورزان نسبت به کشت محصول کلزا اقدام کنند
کشاورزان نسبت به کشت محصول کلزا اقدام کنند

کشاورزان نسبت به کشت محصول کلزا اقدام کنند

باهماهنگی با شرکت آب منطقه ای استان به میزان کافی برای کشت شهریور ماه آب تامین شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشاورزان و بهره‌ برداران استان خواست تا نسبت به کشت محصول کلزا اقدام کنند. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه کشت محصول کلزا که با حضور معاونین و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزارشد افزود : مدیران جهاد کشاورزی شهرستان باید تلاش کنند تا کشت محصول کلزا توسعه و تعهد انجام شود .

وی افزود : برش سال زراعی جاری برای شهرستان های  استان برای کشت محصول کلزا ۱۵هزار هکتاراست که باید تلاش کرد این میزان سطح زیر کشت اجرا شود .خمسه گفت : بذر و کود  به میزان کافی برای کشت کلزا در استان تامین شده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی  استان قزوین اضافه کرد : اولویت توزیع کود نیز به کشاورزانی است که اقدام به کشت کلزا کنند . وی افزود : تامین نیاز داخلی روغن جز با توسعه دانه های کشت کلزا امکان پذیر است .

خمسه تاکید کرد : کشاورزان و بهره برداران پیشرو بایستی در طرح کشت محصول استراتژیک کلزا مشارکت کنند .به گفته وی در استان قزوین کشت و صنعت هایی بزرگ مشغول فعالیت هستند  که با یک برنامه ریزی مناسب سطح زیر کشت کلزا  را افزایش دهند.

 وی خاطر نشان ساخت : تاکنون ۴۵ هزار کیلو گرم بذر کلزا هیبرید و اوپی  در استان تهیه شده و  تاکنون ۱۴ هزار  و ۶۰۰ کیلو گرم توزیع  شده است . خمسه گفت : با برگزاری دوره های آموزشی _ ترویجی دانش کشاورزان را در کشت محصول کلزا ارتقا داد.

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: باهماهنگی با شرکت آب منطقه ای استان به میزان کافی برای کشت شهریور ماه آب تامین شده است و شهرستان های زیر شبکه  انتقال آب هیچ مشکلی در تامین آب  برای کشت کلزاوجود ندارند.

 و ی گفت : کشاورزانی که از شبکه آب استفاده می کنند در صورت عدم مشارکت درکشت محصول کلزا در سهمیه تخصصی آب انها باید تجدید نظر شود.