۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین » کشاورزی
  • شناسه : 2424
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۴۷
  • ارسال توسط :
کسب و کارهای جدید در کشت های کشاورزی در استان احیا می شود
کسب و کارهای جدید در کشت های کشاورزی در استان احیا می شود

کسب و کارهای جدید در کشت های کشاورزی در استان احیا می شود

با کنترل سموم تلاش شده است تولیدات محصولات سالم محقق شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت  :  با اجرای طرح وکسب و کارهای جدید در حوزه زنان روستایی توانسته ایم در زمینه صنایع دستی و کشت های کشاورزی برخی کسب و کارها را دوباره احیا کنیم.

به روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین  فاطمه خمسه در جلسه هماهنگی کارشناسان امور زنان شهرستانها  که  با حضور فروغ السادات بنی هاشم، مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی ،  ربیعی مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین  و جمعی از بانوان در سالن باغستان قزوین برگزار شد ، اظهارداشت: با احیای کسب و کارهای فراموش شده در حوزه زنان روستایی، تولید محصولات سالم کشاورزی توسط زنان در قزوین توسعه می یابد.

وی افزود:  زنان در حوزه اشتغال روستایی و تولید کشاورزی و توسعه پایدار نقش مهمی دارند اما جایگاه آنها کمتر دیده شده لذا باید تلاش کنیم نقش آنها برجسته شده و هویت داده شود.

 اضافه کرد: دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی در مسیر معرفی توانمندی های زنان با انتخاب زنان تسهیل گر نقش موثری ایفا کرده و با تقویت ارتباط زنان با نهادهای متولی می توان به نتایج خوبی رسید.

خمسه تصریح کرد: انتخاب تسهیل گر روستایی از کارهای مهمی است که توانسته شاخص های زیادی را معرفی کند و  با اجرای طرح تسهیل گر زنان روستایی زمینه آموزش های لازم مهیا شده و نیازهای آنها شناسایی شده است.

وی بیان کرد: ایجاد صندوق های خرد روستایی برای زنان برای دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت از کارهای خوب انجام شده  است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در روستاهایی رفتیم که مردان سبزی کشت می کردند و از سم و کود اضافی استفاده می شد که در این راستا  آموزش زنان را جدی گرفتیم و با فرهنگ سازی زمینه توانمندی سازی و جایگزینی آنها را با زنان فراهم شده است.

وی اظهارداشت: پروژه تولید سبزی سالم را در استان اجرایی کردیم و با کنترل سموم تلاش شده است تولیدات محصولات سالم محقق شود و ما نیز دنبال توسعه محصولات سالم توسط بانوان هستیم.

خمسه اضافه کرد: بهترین استراتژی دفتر زنان روستایی وزارت جهادکشاورزی انتخاب تسهیل گر زن روستایی بود که نیازهای زنان روستایی را احصاء و در جهت حل مشکل و رونق  فعالیت  و نیاز آنان تلاش کرده است.

وی بیان کرد: با راه اندازی دفتر محیط زیست و سلامت غذا در استان اقدامات موثری برای فعالیتهای فرهنگی هم صورت گرفته و در تامین امنیت غذایی جدی هستیم.