۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13815
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
  • ارسال توسط :
کرونا  کماکان دراستان قزوین جولان می‌دهد
کرونا  کماکان دراستان قزوین جولان می‌دهد

کرونا کماکان دراستان قزوین جولان می‌دهد

برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان ها ممنوع است .

منوچهر حبیبی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان که فرمانداران نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت داشتند گفت : کرونا کماکان در کشور و استان قزوین جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد و علیرغم پیش بینی در سطح جهانی و کشور که گفته می‌شد در تابستان کمتر می‌شود اما روند آن برعکس شده و موج دوم ناجوانمردانه تر و ناشناخته‌تر هجوم می‌آورد.

وی بیان کرد: دبیر ۳۱ ساله روزنامه جام جم در  چند ساعت جان باخت و همه این وقایع نوعی هشدار است تا مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم و بی احتیاطی نکنیم.

حبیبی تصریح کرد: کرونا همه ما را تهدید می‌کند و تنها راه مبارزه با آن رعایت اصول بهداشتی و کم هزینه ترین و راحت ترین راه مقابله نیز ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی بیان کرد: فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن سخت است اما اگر آن را رعایت کنیم از جان خود حفاظت کرده ایم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: برخی مردم از ما مدیران بیشتر به مسائل بهداشتی اهمیت می‌دهند لذا انتظار داریم مدیران مصوبه کرونا را جدی بگیرند و تخلف این بخش را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: هیچ ارباب رجوع بدون ماسک نباید وارد ادارات شود و همه کارمندان لازم است از ماسک استفاده کنند و اگر شهروندی بدون ماسک وارد دستگاهی شد ارائه خدمات به وی ممنوع است.

حبیبی گفت: در ابتدای کار از مردم درخواست و تقاضای عاجزانه کردیم تا بهداشت را رعایت کنند اما امروز ناچار هستیم تهدید کنیم که اگر بهداشت رعایت نشود محدودیت‌ها باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: اگر ناچار شویم ورودی شهرها را می‌بندیم تا شرایط بدتر نشود و از همه مدیران انتظار داریم در اجرای مصوبات ستاد کرونا جدی باشند.

حبیبی اضافه کرد: در استان قزوین حدود ۱۶۰ هزار کارگر داریم که تحت پوشش صنعت هستند و ۴۰ هزار کارمند هم داریم که با مجموعه خانواده‌هایشان حدود ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند که اگر آنها را کنترل کنیم به سلامت جامعه کمک کرده ایم.

وی اظهار داشت: باید مدیران تولیدی و شرکتها هم نکات بهداشتی را رعایت کنند و هیچ مدیری حق ندارد کارگری را به دلیل ابتلاء به کرونا دچار مشکل کند یا حق و حقوقش را پرداخت نکند و با برخوردهای غیر قانونی فضا را به گونه‌ای مهیا کند که کارگر مبتلا شده از اظهار آن خودداری کند.

حبیبی اضافه کرد: برای تولید ماسک به ۳۸ واحد مجوز داده شده که در حال حاضر ۱۸ مورد فعال نیست که مصوب شد ضمن بررسی مشکلات آنها برای ورود به چرخه تولید اقدام لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در روزهای اخیر هم گفت: در روزهای گذشته ۳۱ مگاوات مصرف برق بیشتر شد لذا از اول مرداد ساعات کار اداری از ۷ صبح تا ۱۳.۳۰ دقیقه خواهد بود و پس از یک ماه موضوع بررسی مجدد شده و برای ساعات اداری جدید تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی از اصناف و واحدهای صنعتی برای همکاری با شرکت توزیع نیروی برق در مدیریت مصرف تشکر کرد و گفت: از محل صندوق کارآفرین امید ۳ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران زیان‌های ناشی از کرونا به کسب و کارهای کوچک پرداخت می‌شود.

حبیبی افزود: همچنین ۳ میلیارد تومان برای جبران زیان کسب و کارهای کوچک از سوی استانداری پیش بینی شده است که به افراد واجد شرایط داده می‌شود.

وی اظهار داشت: با معرفی بهزیستی استان قزوین تسهیلات حمایتی در اختیار مهد کودک‌ها قرار می‌گیرد و با راه اندازی همیاران سلامت برای فرهنگ سازی و همراه کردن مردم در رعایت بهداشت از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه به ضرورت تأمین ماسک برای شرایط اضطراری اشاره و تصریح کرد: مصوب می‌شود از سوی سازمان همیاری‌ها دو میلیون عدد ماسک در استان تولید و ذخیره شود تا بتوان نیازهای آینده را تأمین کرد.

وی بیان کرد: در استان قزوین روزانه به ۱۲۰ هزار ماسک برای مراکز درمانی و عمومی نیاز داریم که باید برای تولید آن برنامه ریزی شود.

حبیبی اضافه کرد: بیمارستان بوعلی قزوین ویژه بستری شدن بیماران کرونا و سایر بیمارستانها برای بیماران عادی و زمینه‌ای است و برای تأمین نیازها لازم است ۲۰ تا ۳۰ درصد بیمارستان‌های تأمین اجتماعی رازی و شفا در تاکستان نیز برای درمان بیماران کرونا اختصاص یابد.

وی از همکاری سپاه قزوین در خدمت رسانی در بیمارستان خیریه رحیمیان تشکر کرد و یادآور شد: از نیروهای درمانی سپاه استان درخواست می‌کنیم تا پایان مرداد ماه در این بیمارستان مستقر شده و خدمت رسانی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: ضمن تشکر از فرمانداران درخواست می‌کنیم جلسات ستاد شهرستان‌ها نیز تشکیل شده و به مصوبات اهمیت دهند و آن را اجرا کنند.

حبیبی از دهیاران و بخشداران هم خواست با اطلاع رسانی به موقع نسبت به ایجاد محدودیت در برگزاری جشن و ترحیم و در روستاها و بخش‌ها اقدام کنند.

وی گفت: شهرداری‌ها بایستی نسبت به ضد عفونی شهرها، بوستان‌ها، اتوبوس و تاکسی شهری و معابر به صورت مستمر اقدام کنند و با راه اندازی پویش «فروش بدون ماسک ممنوع» مردم را به رعایت نکات بهداشتی دعوت و تشویق کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین یادآور شد: برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان ها ممنوع است و مخابرات از ارسال هر گونه پیامک جشن عروسی، ترحیم و مراسم در تلفن همراه خودداری کند.

وی نظارت بیشتر بر هر گونه تجمع، فعالیت تالارها و رستوران‌ها و بوستان‌ها در استان را خواستار شد.