۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 35943
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۸
  • ارسال توسط :
کرونا موجب افزايش بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت شده است
کرونا موجب افزايش بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت شده است

کرونا موجب افزايش بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت شده است

ویروس کرونا موجب مرگ حدود ۸۶ درصد از ۹۰ میلیون مرگ سالانه تا اواسط قرن کنونی میلادی خواهد شد.

وقایع خبری: سازمان بهداشت جهانی برای نشان دادن میزان تأثیرگذاری همه گیری کرونا در گزارشی اعلام کرد: مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، ساکنان کره زمین را از میلیون‌ها سال زندگی محروم کرده است.

به گزارش تلويزيون الجزيره، سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار درباره تأثیر همه گیری کرونا در تغییر روند شاخص‌های جدید مرتبط با سلامت اعلام کرد کرونا فقط بیماری‌های عفونی را به چالش نکشیده بلکه نقش فزاینده‌ای در بیماری‌های غیر عفونی از جمله بیماری‌های قلبی و خونی و سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت داشته است.

این سازمان پیش بینی کرد ویروس کرونا موجب مرگ حدود ۸۶ درصد از ۹۰ میلیون مرگ سالانه تا اواسط قرن کنونی میلادی خواهد شد. پس از گذشت بیش از سه سال، حالت فوق العاده و اضطرار بهداشت عمومی ناشی از همه گیری کرونا، به لطف واکسن‌ها و آزمایش‌ها و درمان‌ها به پایان رسید و حال جهان بسیار بهتر شده و شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری نسبت به سال ۲۰۲۰ به کمترین سطح خود رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی برای نشان دادن میزان تأثیرگذاری این همه گیری در گزارشی اعلام کرد:مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، ساکنان کره زمین را از میلیون‌ها سال زندگی محروم کرده است.

بزرگترین نتیجه‌ای که برای اولین بار به ما اطلاع داده شد، این است که ویروس کووید منجر به خسارت سنگینی شد و موجب شد نزدیک به سیصد میلیون سال زندگی در سطح جهان از دست برود و این یعنی از دست رفتن حدود بیست و دو سال زندگی به ازای هر مرگ اضافی.

این برآورد‌ها در گزارش سالانه آمار بهداشت جهانی که این سازمان منتشر می‌کند آمده است. این گزارش بر وجود نابرابری‌های بزرگ در توزیع ابتلای ویروس و میرگ و میر ناشی از آن در کشور‌های جهان که این سازمان آن را حدود ۲۰ میلیون نفر براورد می‌کند علاوه بر توزیع واکسن ها. همچنین سازمان جهانی بهداشت هشدار داد این ویروس مرگبار منجر به تغییر شاخص‌های متعددی در ارتباط با سلامت شد البته این شاخص‌ها پس از چندین سال بهتر شده است.

این سازمان افزود کرونا، تأثیرات منفی بر مبارزه جهان با سایر بیماری‌های عفونی داشت بطوریکه خدمات واکسیناسیون و خدمات بهداشتی را مختل کرد، اما این ویروس فقط بیماری‌های عفونی را در چند سال آینده به چالش نکشیده و سازمان جهانی بهداشت هشدار داد این ویروس نقش فزاینده‌ای در بروز بیماری‌های غیر عفونی از جمله بیماری‌های قلبی، خونی، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت داشته است.

این سازمان پیش بینی کرد این ویروس موجب مرگ حدود ۸۶ درصد از ۹۰ میلیون مرگ سالانه تا اواسط قرن کنونی شود. گزارش سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار به تأثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت انسان اشاره کرد و خواستار مبارزه با این خطر وجودی برای سلامت انسان شد.

سازمان جهانی بهداشت گفت: نتایج گزارشْ نیاز به افزایش قابل توجه سرمایه گذاری‌های بزرگ را در زمینه سلامت نشان می‌دهد تا زندگی مردم بهبود یابد و جهان برای زندگی آماده‌تر و امن‌تر شود.