۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » خراسان شمالی » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 24240
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۹
  • ارسال توسط :
کرونا دلتا کودکان را بیش تر درگیر می‌کند
کرونا دلتا کودکان را بیش تر درگیر می‌کند

کرونا دلتا کودکان را بیش تر درگیر می‌کند

در ۱۰ روز گذشته ۲۸ نفر در خراسان شمالی براثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند .

متخصص کودکان و اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سویه دلتا اطفال و افراد کم سن و سال را به دلیل واکسینه نشدن در برابر این ویروس، بیشتر درگیر می‌کند.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،دکتر شیما شکری گفت: علائم گوارشی مانند دل درد، استفراغ و اسهال بیشترین علائم مشاهده در کودکان مبتلا به کرونای دلتا است.

وی اضافه کرد:  علایم این بیماری در کودکان  مانند تب، بدن درد، تنفس تند و سرفه دارند و چون علایم اولیه کرونای دلتا، شبیه سرماخوردگی است، بسیاری از خانواده ها این علائم را به دلیل آب بازی کردن فرزند خود در تابستان و یا خوابیدن زیر باد کولر نسبت می دهند.

این متخصص اطفال افزود:خانواده ها، اسهال کودکان در فصل تابستان را جدی بگیرند و والدین باید مراقبت‌های لازم را با توجه به درگیری کودکان ۸ الی ۱۲ سال با ویروس دلتا انجام دهند و با کوچکترین علائمی شبیه سرماخوردگی، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

استان خراسان شمالی از اواخر اسفندماه سال ۹۸ وارد شیوع همه گیری ویروس کرونا شد و تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و هم اکنون در موج پنجم همه گیری این ویروس قرار دارد و  تعدادی انگشت شمار بیمار مشکوک به کرونا ویروس دلتایی موسوم به هندی نیز در این خطه شمال شرق کشور شناسایی و در قرنطینه قرار گرفتند و  در ۱۰ روز گذشته ۲۸ نفر براثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و حدود ۳۰۰ نفر نیز در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار دارند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.