۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10300
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
  • ارسال توسط :
کرونا در آمریکا؛ شمار قربانیان از هزار گذشت
کرونا در آمریکا؛ شمار قربانیان از هزار گذشت

کرونا در آمریکا؛ شمار قربانیان از هزار گذشت

آمریکا 2 ماه پیش از شیوع کرونا شیوع یک بیماری کشنده را شبیه سازی کرده بود

وقایع خبری : شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یکهزار و ۱۴۳ نفر افزایش یافته است و بیش از ۷۹ هزار نفر هم تاکنون در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند.
به گزارش سی ان ان، روز چهارشنبه مرگبارترین روز از ابتدای شروع همه گیری ویروس کرونا تاکنون در آمریکا بود و در این میان ایالت‌های نیویورک و کالیفرنیا بیشترین آمار تلفات و مبتلایان به بیماری را ثبت کرده اند.
دکتر مارک غالی (Ghaly)، دبیرخدمات بهداشتی و انسانی کالیفرنیا در نشست خبری گفت: تاکنون تصور می‌شد شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ هر شش یا هفت روز یک بار در این ایالت دو برابر می‌شود، اما شاهد هستیم که موارد ابتلا هر سه یا چهار روز تا دوبرابر افزایش می‌یابد.
با وجود اینکه بسیاری از خیابان‌ها در آمریکا خالی از مردم است، اما برخی اداره‌های پلیس در این کشور در نظر دارند افرادی را که از فرمان ماندن در خانه سرپیچی می‌کنند جریمه کنند.
در منهتن، بیمارستان صحرایی بر پا شده، خوابگاه‌های دانشجویی را تغییر کاربری داده اند، بیمارستان‌ها دارند ظرفیت شان را افزایش می‌دهند و ناو بیمارستان نیروی دریایی هم به زودی در ساحل نیویورک لنگر می‌اندازد. با وجود این، نیویورک هنوز هم با کمبود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی روبروست.
در نیویورک چهار هزار دستگاه تنفسی ذخیره داشتند، ۷ هزار دستگاه دیگر نیز خریداری کردند، چهار هزار دستگاه هم از آژانس فدرال مدیریت اضطراری دریافت کردند، اما باز هم به ۱۵ هزار دستگاه دیگر نیاز دارند.
به گفته‌ی اندرو کومو، فرماندار نیویورک، امکان استفاده‌ی همزمان یک دستگاه تنفسی برای دو بیمار در دست بررسی است.

کرونا در آمریکا؛ شمار قربانیان از هزار گذشت/ اعلام حالت فوق العاده در نیویورک، تکزاس و فلوریدا

هووارد ذاکر، کمیسیونر بهداشت نیویورک در نامه‌ای به همه‌ی کسانی که اعتبار پروانه‌ی پزشکی آنان پایان یافته است تاکید کرد در این موقعیت سرنوشت ساز به همکاری همه‌ی آنان نیاز است.
با توجه به اینکه اقدام‌های کنترل تراکم جواب داده، این امیدواری ایجاد شده است که روند بستری در بیمارستان‌های نیویورک رو به کند شدن باشد.
موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از صبح دوشنبه تاکنون در لوئیزیانا دو برابر شده و دست کم ۱۸ نفر دیگر هم در نیوجرسی جان خود را از دست داده اند.
فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی گفته شمار افراد مبتلا در این ایالت پس از نیویورک در رده‌ی دوم قرار دارد.
سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرد آمریکا لزوما به کانون گسترش ویروس کرونا در دنیا تبدیل نمی‌شود بلکه با استفاده از ابزار و لوازمی که در اختیار دارد می‌تواند به روند آزمایش، رهگیری تماس‌ها و قرنطینه‌ی افراد مبتلا شدت بخشد و این فرایند را در کنترل بگیرد.
با وجود این شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا رو به افزایش است و این نگرانی وجود دارد که تنها تا چند هفته‌ی آتی به نقطه‌ی اوج برسد.
دکتر سلین گاوندر از کارکنان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید شاهد هستیم که شمار قربانیان بیماری هم اکنون هر روز دارد تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند؛ یعنی آمار تلفات هر روز دو برابر می‌شود و این بدترین نرخ افزایش تلفات در دنیا به شمار می‌آید.
فرماندار کالیفرنیا گفته تاکنون ۲۴ میلیون ماسک N95 در سطح این ایالت توزیع شده و دست کم یکصد میلیون واحد دیگر نیز سفارش داده اند، اما باز هم در مقایسه با نیاز مردم، رقم ناچیزی است.
به گفته‌ی فرماندار کالیفرنیا در ۱۲ روز گذشته بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این ایالت برای دریافت حق بیمه‌ی بیکاری ثبت نام کرده اند.

آمار بروز جهانی درباره کرونا / نصف جمعیت جهان در قرنطینه / اسپانیا و ایتالیا بالاترین آمار تلفات

سی ان ان : آمریکا بسرعت به سمت تکرار فاجعه ایتالیا حرکت می کند
به گزارش سی ان ان، در حالی که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان تصمیم دارند روز جمعه درباره یکی از بزرگترین بودجه‌های تاریخ آمریکا رای گیری کنند، ۱۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. چند ساعت قبل که مجلس سنا به اتفاق آرا این بودجه را تصویب کرد تعداد کل موارد ابتلا به این ویروس در سراسر کشور ۶۵ هزار مورد بود. امروز همچنین یکی از مرگبارترین روز‌ها در آمریکا بود و تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس ۲۳۳ نفر بوده است. این بودجه نخست در مجلس نمایندگان تصویب و سپس برای امضا به رئیس جمهور داده می‌شود. کاخ سفید اعلام کرده است به محض ارائه این بودجه به رئیس جمهور، ترامپ آن را خیلی سریع امضا می‌کند. تصویب این بودجه بزرگ تاکنون در کاهش شیوع این بیماری همه گیر در آمریکا تاثیری نداشته است. به نظر می‌رسد قرار است در آمریکا نیز اتفاقاتی که در ایتالیا رخ داد، تکرار شود.

 صف دو کیلومتری در ایالت نیومکزیکو برای تهیه دستمال توالت
به گزارش سی ان ان، با شیوع ویروس کرونا اکنون مردم برای تهیه مایحتاج اساسی خود از جمله دستمال توالت مجبورند در صف‌هایی دو کیلومتری به مدت ۳ ساعت بایستند. در شهر آلبوکرکی در ایالت نیومکزیکو یک کارخانه تولیدکننده دستمال توالت تصمیم گرفته است به شکل مستقیم این کالای بهداشتی را در اختیار مردم قرار دهد تا به تامین کالا‌های بهداشتی کمک کرده باشد. به همین علت مردم در این شهر یک صف دو کیلومتری تشکیل دادند و سه ساعت منتظر شدند تا بتوانند کالای مورد نظر خود را تهیه کنند.      

مبتلایان به کرونا در پنتاگون به ۶۰۰ نفر رسید
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در میان کارمندان این وزارتخانه به ۶۰۰ نفر رسیده است.
وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان کارمندانش به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.
مبتلایان به کرونا در پنتاگون در حالی افزایش یافته که شمار شهروندان آمریکایی که به کرونا مبتلا شده‌اند به بیش از ۶۸۵۰۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۰۳۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
دولت ایالات متحده که بسیار دیرتر از کشورهای دیگر به انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا روی آورده، اکنون به دلیل تعداد زیاد افراد بیمار، با کمبود کیت‌های تشخیصی مواجه شده است.

اعلام حالت فوق العاده در نیویورک، تکزاس و فلوریدا به دلیل ویروس کرونا
رئیس جمهور آمریکا در پی گسترش شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، در سه ایالت نیویورک، تکزاس و فلوریدا اعلام حالت فوق العاده کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به وقت تهران در سخنانی در ایالت‌های نیویورک، تکزاس و فلوریدا به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام حالت فوق العاده کرد.
دونالد ترامپ در ادامه گفت: هفته‌های سختی را در نیویورک به دلیل شیوع ویروس کرونا در پیش داریم و همه تلاش خود را برای کمک به نیویورک که اکنون در سخت‌ترین شرایط به سر می‎برد، به کار می‌گیریم.
رئیس‌جمهور آمریکا درباره طرح مالی کنگره برای نجات اقتصاد این کشور در مقابل کرونا گفت که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آستانه تصویب این بسته حمایتی هستند.
دونالد ترامپ تاکید کرد که این بسته حمایتی به ارزش دو هزار میلیارد دلار با هدف عدم خسارت به کارگران در شرایط کنونی کشور به دلیل ویروس کرونا تهیه می‌شود.
وی گفت که به محض تصویب طرح بسته حمایتی آمریکا در کنگره، آن را امضا خواهد کرد.

بیکار شدن سه میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی در یک هفته به علت شیوع کرونا
شمار افرادی که هفته‌ی گذشته در آمریکا برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند با افزایش تاریخی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری همراه بود.
به گزارش سی ان ان، بسیاری از افرادی که به علت گسترش همه گیری ویروس کرونا در آمریکا شغل شان را از دست داده اند در کوتاه مدت و شاید حتی در میان مدت نتوانند شغلی برای خودشان دست و پا کنند.
ریچارد کوئست، سردبیر اقتصادی تلویزیون سی ان ان در پاسخ به این پرسش مجری که گفت: «کشور‌های عضو گروه بیست هم اکنون در نشستی تلفنی دارند درباره پیامد‌های بحران کرونا بر اقتصاد دنیا گفتگو می‌کنند، به نظر شما آیا می‌توان به این گروه امیدوار بود؟»، گفت: «نشست کنونی گروه بیست به علاوه‌ی دو نشستی که پیشتر، یکی در لندن در ابتدای سال ۲۰۱۹ و دیگری در حومه واشنگتن در همان سال برگزار شد، در سطح ریاست نشست، هدر دادن وقت به معنای واقعی کلمه است و متاسفانه من به ناچار این نشست‌ها را پوشش خبری داده ام.
وی افزود: در درجه‌ی نخست، وزرای دارایی کشور‌های عضو گروه بیست از کاهش شدید رشد و رکود اقتصادی سخن می‌گویند؛ گروه بیست هیچ نقشی در این بحران نمی‌تواند ایفا کند جز این که شاید – تاکید می‌کنم شاید – بتواند هماهنگی‌های جزئی سیاست‌های ثانوی را انجام بدهد. تازه توانایی این کشور‌ها در هماهنگ کردن سیاست‌ها هم جای بحث دارد. چگونه کشور‌هایی مستاصل و ناامید همچون آمریکا، چین، روسیه، عربستان سعودی، اتحادیه اروپایی و استرالیا می‌توانند سازمانی معنی دار و کارآمد ایجاد کنند در حالی که سیاست‌های داخلی خودشان زمین تا آسمان با هم فاصله دارد؛ لذا قطعا هیچ اعتمادی به نشست گروه بیست نمی‌توان داشت جز این که سبب خواهد شد قبض تلفن سر به فلک بکشد»!

آمریکا ۲ ماه پیش از شیوع کرونا شیوع یک بیماری کشنده را شبیه سازی کرده بود
رادیو تلویزیون بلژیک(RTBF) روز پنجشنبه در گزارشی ضمن اشاره به توئیت سفارت چین در فرانسه، نوشت: ایالات متحده آمریکا دو ماه پیش از شیوع کرونا در ووهان چین، در یک رزمایش شبیه‌سازی به نام «اونت۲۰۱»، شیوع یک ویروس کشنده در سراسر دنیا را تمرین کرده است.
تارنمای رادیو تلویزیون بلژیک(RTBF) افزود: صفحه توئیتر سفارت چین در پاریس روز دوشنبه اطلاعاتی را منتشر کرده است که بر طبق آن ایالات متحده آمریکا در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹میلادی (۲۶ مهر۱۳۹۸) یعنی دو ماه پیش از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، یک رزمایش شبیه سازی به نام EVENT 201 انجام داده است که سناریوی اصلی آن شیوع یک ویروس کشنده با نام CAPS در سراسر دنیا بوده است.
بر طبق این طرح شبیه سازی شده آمریکایی، این ویروس مرگبار فرضی در یک دوره ۱۸ ماهه منجر به مرگ ۶۵ میلیون انسان خواهد شد و ۵۷۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب وارد خواهد کرد. بر طبق نتایج این شبیه سازی قطع جریان شیوع این ویروس تنها پس از کشف یک واکسن موثر و یا با ایمنی گرفتن طبیعی افراد پس از در معرض قرار گرفتن ۸۰ تا ۹۰ درصد جمعیت جهان اتفاق می افتد.

نیویورک به دلیل کمبود تخت و تجهیزات پزشکی شبیه کشورهای جهان سوم شده است
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی درباره اوضاع شهر نیویورک پس از شیوع گسترده ویروس کرونا،‌ با جهنم توصیف کردن این شهر، آن را به دلیل کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی شبیه کشورهای جهان سوم توصیف کرد.
یکی از پزشکان شهر نیویورک اوضاع این شهر را به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا همانند «جهنم» توصیف کرد.
وی که به دلیل نگرانی برای شغل خود به صورت ناشناس با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه کرد، شرایط بیمارستان‌ها را برای هجوم بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ که تقریبا از دو هفته پیش آغاز شده، ‌ناآماده دانست.این پزشک آمریکایی، منابع بیمارستان برای درمان بیماران با شرایط وخیم را ناکافی دانست و از کمبود دستگاه‌های اکسیژن در بیمارستان‌های نیویورک خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به کمبود دستگاه و همچنین تخت‌های بیمارستانی در این شهر گفت: «اینکه فکر کنی در

مصوبات جدید شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا

شهر نیویورک هستی و چنین اتفاقاتی در حال روی دادن است به نوعی شبیه سناریوی کشورهای جهان سومی است. این شرایط دیوانه کننده است.»
این پزشک آمریکایی اضافه کرد که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، بیماران اغلب سنین بالاتر از ۷۰ سال داشتند اما طی هفته گذشته و پس از آن بیمارانی با سنین کمتر از ۵۰ سال نیز وجود داشتند.
وی گفت: «من فکر نمی‌کنم که آنها وخیم بودن این بیماری را جدی گرفته باشند. دو هفته پیش زندگی کاملا متفاوت بود».
کارشناسان بهداشت و درمان در آمریکا از جمله دکتر «جروم آدامز» هشدار داده که ممکن است آمریکا به ایتالیا تبدیل شود،‌ جایی که پزشکان در بیمارستان‌های مملو از بیماران کووید-۱۹ مجبور شدند تا انتخاب کنند که به کدام بیماران دستگاه‌های تنفسی وصل کنند.
بر اساس آخرین آمارها، تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۵۰ نفر رسیده و مبتلایان به این ویروس نیز به مرز ۷۰ هزار نفر رسیده‌اند.

تصویب طرح سرسام آور ۲ تریلیون دلاری مقابله با کرونا در سنای آمریکا
مجلس سنای آمریکا درحالی به اتفاق آرا طرح بی سابقه ۲ تریلیون دلاری با هدف کمک به کارگران بیکار و صنایعی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرده و میلیاردها دلار برای خریداقلام مورد نیاز پزشکی اختصاص داده که این کشور همچنان بر تحریم ضد بشری ملت ایران در شرایط همه گیری ویروس مرگبار کرونا تاکید دارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز به دنبال بحث های گسترده، سنای آمریکا که اعضایش عمیقا دچار اختلاف شدید بودند، در نهایت این طرح را به اتفاق آرا (۹۶ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف) تصویب کرد و این بسته بزرگ محرک اقتصادی را برای تصویب برای مجلس نمایندگان ارسال کرد که در روزهای آتی درباره آن رای گیری خواهد شد.
شبکه خبری سی ان بی سی با اشاره به تصویب این طرح در چهارشنبه شب (به وقت محلی آمریکا) گزارش داد انتظار می رود این طرح تا روز جمعه در مجلس نمایندگان تصویب شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که مشاوران ارشدش در مذاکره بر سر این طرح دو حزبی رایزنی کرده اند، وعده داده به محض این که این طرح به دست او برسد آن را امضا خواهد کرد.
این بزرگترین طرح محرک اقتصادی است که در کنگره آمریکا به تصویب می رسد و شامل ۵۰۰ میلیارد دلار کمک به صنایع آسیب دیده و پرداخت ۳ هزار دلار به میلیون ها خانواده آمریکایی است.