۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 31953
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۴۱
  • ارسال توسط :
کرونا باعث بروز اختلال ریتم قلب می شود
کرونا باعث بروز اختلال ریتم قلب می شود

کرونا باعث بروز اختلال ریتم قلب می شود

فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند منجر به لخته شدن خون، سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر عوارض مرتبط با قلب شود.

محققان انجمن قلب آمریکا اعلام کردند که از هر ۲۰ بیمار بستری شده براثر کووید ۱۹، یک نفر به اختلال ریتم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شود.

مدیسن نت نوشت: این مطالعه نشان داد که داشتن فیبریلاسیون دهلیزی در بیمارستان با حوادث قلبی عمده، اقامت طولانی‌تر در بیمارستان و نیاز بیشتر به مراقبت‌های ویژه و لوله‌گذاری همراه بود. حدود ۴۵ درصد از این بیماران در حالی که در بیمارستان بودند جان خود را از دست دادند.

  دکتر «جاناتان پیچینی» از دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، گفت: «در سال ۲۰۰۱، کارشناسان پیش‌بینی کردند که تعداد آمریکایی‌هایی که مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستند تا سال ۲۰۵۰ دو برابر می‌شود. حال ممکن است وضعیت پس از همه‌گیری کووید ۱۹ وخیم‌تر شود.»

  پیچینی در بیانیه خبری انجمن قلب آمریکا اعلام کرد: «تحقیقات نشان می‌دهد که فیبریلاسیون دهلیزی احتمالاً بر افراد بیشتری تأثیر می‌گذارد و می‌تواند تعداد بیشتری را در خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی بیش از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، قرار دهد».

  فیبریلاسیون دهلیزی که ضربان قلب نامنظم است، می‌تواند منجر به لخته شدن خون، سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر عوارض مرتبط با قلب شود.