۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13976
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۵۴
  • ارسال توسط :
کدام مهارت ها را دانش آموزان امروزی باید برای حضور در بازار کار یاد بگیرند؟
کدام مهارت ها را دانش آموزان امروزی باید برای حضور در بازار کار یاد بگیرند؟

کدام مهارت ها را دانش آموزان امروزی باید برای حضور در بازار کار یاد بگیرند؟

کنجکاوی نقشی کلیدی در رشد ظرفیت های مدیریتی شما و محیط پیرامون تان ایفا می کند.

بیل گیتس موسس میلیاردر مایکروسافت باور دارد که شما با داشتن برخی مهارت ها میتوانید در بازار کار رقابتی آینده دست بالاتر را داشته باشید. او سال گذشته در جمع دانش آموزان، والدین و فارغ التحصیلان دبیرستان محل تحصیلش در سیاتل به سوالی که برنی نوئی مدیر مدرسه از او پرسید این طور پاسخ داد:

سوال: به نظر شما مهارت هایی که دانش آموزان امروزی باید برای حضور در بازار کار ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ یاد بگیرند کدام است؟

پاسخ بیل گیتش: برای یک شاگرد کنجکاو، حالا بهترین دوران است زیرا این افراد میتوانند با کمک پادکست ها و سخنرانی هایی که در فضای مجازی قرار دارند یا به صورت آنلاین ارائه می شوند مرتبا دانش خود را به روز کنند و اکنون بهتر از هر زمان دیگری است.

* کنجکاوی خود را پرورش دهید

گیتس در سخنانش بر اهمیت کلیدی کنجکاوی به عنوان چارچوبی برای کسب دانش و آماده سازی دانش آموزان برای آینده تاکید کرد. او دانش آموزان را تشویق کرد که روی موضوعات تاریخی، علمی و اقتصادی تحقیق کنند چراکه به باورش دانش در این زمینه ها تضمین کننده موفقیت در آینده خواهد بود.

به گفته بنیانگذار مایکروسافت ذهنیت رشد می تواند مبنا و عامل محرک دانش آموزان برای حفظ کنجکاوی و استمرار یادگیری باشد و در نهایت آنها را برای تحولات عظیمی که در حوزه بهداشت و درمان و تغییرات آب و هوایی رخ می دهد آماده کند.

البته همانطور که در بیوگرافی گیتس خوانده اید او درس و تحصیل در هاروارد را رها کرد تا در سال ۱۹۷۵ مایکروسافت را تاسیس نماید با این حال خودش می گوید همیشه تشنه یادگیری و دانش بوده و همواره در کلاس های فوق برنامه شرکت می کرد چون برایش بسیار جذاب بودند.

گیتس اشتهایی وصف ناپذیر برای کنجکاوی و یادگیری چیزهای تازه دارد. او در مصاحبه ای که با نشریه نیویورک تایمز انجام داد اظهار داشت که سالانه ۵۰ کتاب می خواند: این یکی از عمده راه های یادگیری من است و از زمانی که بچه بودم همین کار را می کردم.

از نظر بیل ، کنجکاوی نتنها کلید فرایند یادگیری است. براساس چندین مقاله تحقیقاتی افراد کنجکاو روابط انسانی بهتری دارند، بهتر با دیگران تماس برقرار می کنند و بیش تر از حضور در اجتماع لذت می برند؛ در واقع دیگران راحت تر جذب افراد کنجکاو می شوند و حس نزدیکی بیشتری با آنها می کنند.

نشریه نقد کسب و کار هاروارد گزارش داده افرادی که بهره کنجکاوی شان بیش تر است پیگیرتر هستند و ایده های ناب بیشتری ارائه می دهند و این سبک تفکر آنها را به سطوح بالاتری از کسب دانش رهنمون می کند. بهره کنجکاوی که با نام CQ شناخته میشود همان ابزار نهایی ارائه راهکارهای ساده برای معماهای پیچیده است.

کنجکاوی همچنین نقشی کلیدی در رشد ظرفیت های مدیریتی و به فعلیت رساندن پتانسیل ها در درون شما و محیط پیرامون تان ایفا می کند. چنانچه علاقمند به کشف کردن و مطرح نمودن سوال باشید راحت تر به تفاوت های ظریف در یک چالش پی می برید و به نتایج بهتری دست پیدا می کنید.inc