۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 27218
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
  • ارسال توسط :
کتاب چشم در چشم در آستانه هفته کتاب منتشر شد
کتاب چشم در چشم در آستانه هفته کتاب منتشر شد

کتاب چشم در چشم در آستانه هفته کتاب منتشر شد

این کتاب را انتشارات شکیب زاده چاپ و منتشر کرده است.

کتاب “چشم در چشم” تالیف حسن شکیب زاده ، مجموعه ی سرگذشت و خاطرات سه بانوی مهر و ایثار، از تبار جنگ تحمیلی زیاده خواهان جهان علیه ایران سربلندی است که دارایی اصلی اش را زنان و مردان دلیر و حماسه سازش رقم زده اند.

سرگذشت سه همسر شهید و فداکاری که با ایثار زندگی خود به مردمانِ جامعه شان حیات دیگری بخشیدند. سه زن موفق،پویا و فرهیخته که نه هشت سال، که هشتاد سال حرف برای گفتن دارند.

در بخشی از کتاب چشم در چشم می خوانید: ….هنوز به دیوارتکیه داده بودم و اصلا حال خودم را نمی‌فهمیدم. پدرکه دید حال من خیلی خراب است، گفت: «مواظب باش چادرت نیفتد. مردم دارند تماشایت می کنند. استوار و قوی باش.»
من هم خودم را کمی جمع‌وجور کرده و سعی کردم به خودم مسلط شوم. ولی همچنان اشک هایم مثل باران جاری بود. به کمک پدرم و با زور خودم را به در خانه رساندم، تا زنگ خانه را زدیم، مادرم پشت آیفون صدای گریه¬ام را شنید و گفت: «چی شده چرا گریه می¬کنی؟»
گفتم: «نمی¬دانم چه خاکی بر سرم شده است.»
پایم را که داخل خانه گذاشتم، همه اهل خانه آمدند پایین و مرا کمک کردند و بردند طبقه‌ی بالا، داخل اتاق. اول ماه محرم بود و تا چهار پنج روز همین‌طور به من وعده ها و امیدهای الکی و واهی می دادند و می گفتند: نه، علی‌آقا چیزی نشده، فقط مجروح است، خوب می¬شود و به زودی برمی¬گردد و مرتب دلداری می‌دادند. هر ثانیه که می‌گذشت اضطراب و نگرانی من بیشتر و بیشتر می‌شد و هر کس هم که به من می-رسید، تلاش می‌کرد که مرا به برگشت علی‌آقا امیدوار کند، اما من می-دانستم او دیگر برنمی¬گردد….

کتاب چشم در چشم، سرگذشت و خاطرات: زهرا چگینی، همسر شهید علی کرم چگینی. منظر بهزادی، همسر شهید خسرو وفایی و مرضیه گلچین،همسر شهید علی سیم بر می باشد.

*معرفی کتاب: کبری درویش پیشه