۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 32343
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
  • ارسال توسط :
کتاب «پیام پیامبر» نوشته سیدمحمدتقی حکیم خواندنی است
کتاب «پیام پیامبر» نوشته سیدمحمدتقی حکیم خواندنی است

کتاب «پیام پیامبر» نوشته سیدمحمدتقی حکیم خواندنی است

این کتاب، اثری‌ است که می‌توان به آن لقب کتابی جامع و کامل در این حوزه داد.

صادق وفایی ​​​​​​​

کتاب «پیام پیامبر» نوشته سیدمحمدتقی حکیم یکی از آثار نبوی بازار نشر است که سال ۱۳۹۸ ویراست جدید آن توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد و این‌نوبت چاپش در واقع یازدهمین‌ نوبت چاپ آن محسوب می‌شد.

چاپ‌های اول تا سوم این‌کتاب طی سال‌های ۶۰، ۶۱ و ۶۲ توسط انتشارات اسلامی منتشر شدند و پس از آن، چاپ این‌کتاب توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی دنبال شد. نویسنده اثر می‌گوید در کتاب خود به شرح زندگی و شخصیت ممتاز حضرت مصطفی(ص) پرداخته است. «پیام پیامبر» سه‌بخش اصلی دارد که از نظر بازه زمانی، بخش اول مربوط به تولد تا بعثت، بخش دوم از بعثت تا هجرت و بخش سوم هم از هجرت تا رحلت پیامبر را شامل می‌شوند. 
در دو بخش دوم و سوم، مزایای اخلاقی و شرح بیاناتی از پیامبر هم درج شده است. بخش اول کتاب، «زندگی‌نامه پیامبر(ص)» است که این‌عناوین را در بر می‌گیرد: سال های اول هجری تا یازدهم هجری، همسران پیامبر(ص) و فرزندان پیامبر(ص). مخاطب در بخش دوم کتاب با عنوان «محاسن اخلاقی پیامبر(ص)» با این‌عناوین روبه‌روست: «مهربانی»، «گذشت»، «جود و کرم»، «شجاعت»، «حیا و چشم‌پوشی»، «خوش‌رفتاری با مردم»، «صله رحم»، «تواضع»، «عدالت، امانت، راستگویی»، «وقار، خاموشی، عفت»، «فصاحت و بلاغت»، «نظافت و پاکیزگی»، «زهد پیامبر»، «عبادت»، «خوف از خدا»، «استقامت» و «قاطعیت». 
سومین بخش کتاب هم با عنوان «گفتار پیامبر(ص)» دارای این‌عناوین است: انسان عاقل، مکرکنندگان، خشم، تهمت ناروا، ایمان به قرآن، ایمان محکم، یوم‌الحساب، سه عامل مهم، بپرسید، احترام به سبب ترس، بدبختی، بدترین مردم، نیکوکاری، دوستدار خدا، بی‌نیازی و توانگری، برنامه پیامبران، بهترین کارها، پاداش احسان، پاداش در دو جهان، پناهگاه، اسلام کامل، چشم دوختن به مال مردم و … خواندن این کتاب به همه کسانی که به‌صورت تخصصی و عمومی سیره پیامبر اسلام را مورد مطالعه و مداقه قرار می‌دهند پیشنهاد می‌شود و باید گفت این کتاب، اثری‌ است که می‌توان به آن لقب کتابی جامع و کامل در این حوزه داد.