۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 37114
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
  • ارسال توسط :
کتاب « شناخت بازار ،بازاریابی و مشتری مداری» روانه بازار کتاب شد
کتاب « شناخت بازار ،بازاریابی و مشتری مداری» روانه بازار کتاب شد

کتاب « شناخت بازار ،بازاریابی و مشتری مداری» روانه بازار کتاب شد

علم بازاریابی و مدیریت بازار پایه و اساس فعالیت های اکثر شرکت ها و سازمان های تجاری ، اقتصادی و یا غیر انتفاعی در سرتاسر جهان است .

انتشارات رویای آبی کتاب « شناخت بازار ،بازاریابی و مشتری مداری » کار مشترک دکتر آرش شایسته نیا و دکتر کبری درویش پیشه را چاپ و به بازار کتاب عرضه کرد .

مولفان این کتاب در بخشی از مقدمه آورده اند: تغییر و تحول در زندگی امروزی بشر راه پرفراز و نشیبی را پیموده است و یکی از ویژگی های دنیای جدید، شدت و سرعت در تحول است که تفاوت عمده جهان توسعه یافته و پیشرفته با جهان در حال توسعه در همین معنا و مفهوم نهفته است .بازار اقتصاد جهانی ،هیچ گاه به مانند امروز بازار رقابتی نبوده و وجود همین رقبا و رقابت های سرسخت در عرصه های گوناگون بقای بازار و یا سازمان های اقتصادی و فرهنگی را متلاطم و نیازمند توانمندی های خاص آن می کند که حضور دائمی در بازار از یک سو و ارائه دائمی و افزاینده کالاها و خدمات با کیفیت از سوی دیگر می تواند ضامن بقا در این بازار باشند  .با این حال باید پذیرفت که تولید و ارائه خدمات نو با خصوصیات منحصر به فرد ،نیازمند سازمان هایی با تفکر و راهبردهای نوین است . سازمان هایی که با سرعت و شدت در تحول درونی شان با نیازهای بازار سامان می یابد و با هوشمندی تمام توانایی درک این نیازها را داشته و قادرند آن را به موقع تامین نمایند چرا که امروزه تنها داشتن بازار گسترده نمی تواند ضامن بقای سازمان باشد ؛ چرا که در هر شغلی که باشید ، رقبای جدید در حال شکل گرفتن هستند .آنان منتظر نمی مانند تا شما آنان را بشناسید و اگر از برنامه ریزی صحیح و علمی بهره برداری ننمایید بی شک از بازارهای کلان و حتی خرد نیز حذف خواهید شد.

کتاب « شناخت بازار ،بازاریابی و مشتری »در سه فصل تالیف شده است و خواننده در فصل اول با  بازار ، عوامل موثر در تشکیل بازار و انواع آن مانند بازار خدمات ، بازار پول و سرمایه ،بازار اوراق بهادار، بازار سیاه ، بازار علم و دانش،بازار بالقوه ،بازار هدف و… و تحلیل انواع بازار و اصول مهم در تحلیل بازار آشنا می شود .

فصل دوم این کتاب به «بازاریابی» پرداخته است . در این فصل تاریخچه و مراحل تکامل بازاریابی ، مدیریت بازاریابی ، فلسفه های مدیریت بازار یابی، انواع روش های بازاریابی ، شاخص های موثر در بازاریابی فرهنگی ،نقش سنت و فرهنگ در بازاریابی فرهنگی عوامل موثر بر ارزش گذاری کالاها و خدمات فرهنگی ،روش های بازاریابی محصولات فرهنگی و هنری و نفش روابط عمومی در عملکرد بازاریابی فرهنگی به نگارش درآمده است.

فصل سوم کتاب نیز به «مشتری مداری » پرداخته است . ارزش مشتری ،تعریف مشتری ، شخصیت شناسی مشتری ، انواع تیپ های شخصیتی مشتریان قبل از خرید ،هفت عامل موثر در رضایت مشتری ،مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، ویژگی ها ومزایای مدیریت ارتباط با مشتری و اصول مدیریت ارتباط با مشتری از جمله مطالب فصل سوم این کتاب است.

در بخشی از مقدمه فصل دوم کتاب که به « بازاریابی» پرداخته شده است؛ می خوانیم:

کشورها و جوامعی که سازندگی ،پویایی و رفاه اجتماعی را هدف خود قرار داده اند به اهمیت علم بازاریابی و مدیریت بازار پی برده و تلاش های آگاهانه ای را برای حضور دربازارهای محلی ،ملی و بین المللی به کار گرفته اند. از فرصت های ایجاد شده به نحو مطلوب بهره گرفته اند و در عین حال به تهدیدها و تغییرها واکنش مناسب و به موقع نشان داده و خود را با آن ها وفق می دهند .پس باید بپذیریم که علم بازاریابی و مدیریت بازار پایه و اساس فعالیت های اکثر شرکت ها و سازمان های تجاری ، اقتصادی و یا غیر انتفاعی در سرتاسر جهان است .

انتشارات رویای آبی کتاب « شناخت بازار ، بازاریابی و مشتری مداری» را در ۵۰۰نسخه و با قیمت ۸۰هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است و علاقمندان می توانند جهت دریافت این کتاب بدون پرداخت هزینه ارسال با واحد فروش این انتشارات به شماره همراه ۰۹۳۰۳۳۱۴۸۳۸ تماس حاصل نمایند .