۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی
  • شناسه : 5239
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۷
  • ارسال توسط :
کتاب به زودی در اختیار همه دانش آموزان قرار خواهد گرفت
کتاب به زودی در اختیار همه دانش آموزان قرار خواهد گرفت

کتاب به زودی در اختیار همه دانش آموزان قرار خواهد گرفت

اگر درسی ضرورت تدریس آن وجود دارد باید در مدارس تدریس شود و اگر ندارد باید حذف شود

آقای محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیئت دولت دبه خبرنگاران گفت: مشکل کمبود معلم از روش‌های مختلف به زودی رفع می‌شود و با همه ادارات آموزش و پرورش استان‌ها در این باره مذاکره کرده ایم و اعداد و ارقام کمبود معلم بررسی شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برخی استان‌ها در نحوه محاسبه تعداد معلم مورد نیاز خودشان اشکالاتی داشتند که من مامور کردم که این موضوع رسیدگی و حل و فصل شود.

وی درباره حل مشکل کمبود کتاب‌های درسی نیز گفت: دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی برای دریافت کتاب باید در سامانه خرید کتاب درسی ثبت نام می‌کردند و کتاب در اختیار کسانی که ثبت نام کرده اند، قرار گرفته است.

وزیر آموزش و رورش افزود: تعدادی از دانش آموزان در سامانه کتاب ثبت نام نکرده اند که من تاکید کردم که ثبت نام را مدارس انجام دهند تا کتاب‌ها بزودی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مشکل کمبود کتاب به هیچ وجه نداریم و کتاب به زودی در اختیار همه دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایل نرسیدن کتاب به دانش آموزان جابجایی آن‌ها در مدرسه‌ها بود که این مشکلی است که در اجرا پیش می‌آید.

حاجی میرزایی افزود: ما باید ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی را به دست دانش آموزان می‌رساندیم و مشکلاتی ممکن است در روند اجرا پیش بیاید که من تاکید کرده ام که این مشکلات نیز هر چه زودتر حل شود.

وی درباره طرح حذف انحصار از زبان انگلیسی در مدارس نیز گفت: برخی نمایندگان مجلس در این زمینه پیشنهاد‌هایی ارائه کردند، اما مناسب‌تر بود که این پیشنهاد‌ها در شورای عالی آموزش و پرورش که مرجع تخصصی این وزارتخانه است بررسی شود.

حاجی میرزایی افزود: اگر درسی ضرورت تدریس آن وجود دارد باید در مدارس تدریس شود و اگر ندارد باید حذف شود و در هر دو حالت مرجع رسیدگی به آن شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی گفت: اگر آموزش زبان انگلیسی در مدارس دچار مشکل است این خود قابل بررسی و رفع خواهد بود.

حاجی میرزایی همچنین درباره تاکید برخی مدارس بر استفاده از کتاب‌های کمک درسی افزود: همه مطالب مورد نیاز دانش آموزان که در امتحانات و حتی کنکور ارزیابی می‌شوند در کتاب‌های درسی موجود است و نیازی به خرید و مطالعه این کتاب‌ها برای دانش آموزان نیست.