۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پژوهش » فرهنگ و هنر » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 15362
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
  • ارسال توسط :
کتابخانه  مجلس باید به روی جهان باز باشد
کتابخانه  مجلس باید به روی جهان باز باشد

کتابخانه مجلس باید به روی جهان باز باشد

کتابخانه مجلس شورای اسلامی یکی از کتابخانه های مرجع برای پژوهشگران و محققان به شمار می‌رود.

رییس کتابخانه مجلس در نشست خبری خود با اهالی رسانه عنوان کرد که کتابخانه مجلس باید به روی جهان باز باشد این در حالی است که بیش از ۷ ماه است به روی علاقه مندان و پژوهشگران داخلی بسته شده است!

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از سور پرس کتابخانه مجلس شورای اسلامی یکی از کتابخانه های مرجع برای پژوهشگران و محققان به شمار می‌رود که به لحاظ دسترسی آسان آن اهمیتش دوچندان شده است. آنچه که الان در این نوشتار مدنظر هست، تعطیلی طولانی مدت کتابخانه مجلس بخاطر شیوع ویروس کروناست که به زودی تعداد ماه هایی که درب آن به روی علاقه مندان بسته شده است از تعداد انگشتان دو دست بیشتر می شود!

درحالی که اعتبار  و احترام یک کتابخانه به مراجعه کنندگان و سالن های مطالعه است ، الان کتابخانه مجلس نه  تنها مراجعه کننده ای نمی پذیرد بلکه  محقق و پژوهشگری  هم در سالن مطالعه خود نمی بیند. و این تعطیلی مدت دار جای سوال دارد در حالیکه الان دانش آموزان هم سر کلاس درس می روند و زندگی اجتماعی مردم تقریبا به شرایط قبل از کرونا باز گشته است. و توجیه قانع کننده ای این تعطیلی ملالت بار ندارد.

از اینکه سلامت محققان و دانشجویان برای متولیان کتابخانه ملی اهمیت دارد جای تقدیر و سپاس است، اما آنچه که الان مطالبه مشتریان کتابخانه بهارستان است ، نیاز و استفاده از منابع آنجاست که با دیجیتال کردن و استفاده از خدمات راه دور پاسخگوی مطالبات آنها نخواهد بود.

یکی دیگر از کتابخانه های مهم و شاید مهمترین کتابخانه و مرکز اسناد در ایران، کتابخانه ملی است که آن هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در چندین مقطع در ماه های گذشته تعطیل شده، ولی با پیگیری و سماجت اعضا، این کتابخانه الان از ۸ صبح تا ۸ شب خدمات ارائه می‌دهد و اعضای آن که در حالت عادی چند ده برابر کتابخانه مجلس است با رعایت پروتکل های بهداشتی  فعالیت خود را انجام می دهند.

رفتن مجلس دهم و آمدن مجلس یازدهم تغییرات زیادی را در پارلمان و بهارستان ایجاد کرد که یکی از آن تغییرات آمدن حجت الاسلام قاسمیان روحانی جوان و خوش صدا،  به مدیریت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس است که چند ماهی است با حکم قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرده است.

جناب مدیر جدید که سخنران مناسبت های مختلف در تلویزیون و پای ثابت مراسم های دانشگاه صنعتی شریف است و به خوش صحبتی و آواز خوش داشتن شهره است، نوید روزهای خوبی برای کتابخانه مجلس می داد که متاسفانه فعلا کمترین رضایت را از حیث اعضای کتابخانه از آن خود کرده است.

حجت الاسلام قاسمیان پس از چند ماه از تصدی کتابخانه مجلس دیروز در نشست خبری با رسانه ها حاضر شد و عنوان کرد در این مدت، کار ۴ ساله در دو ماه و چند روز انجام شده است و  با همین روند تا پایان سال دیجیتال سازی را انجام خواهیم داد،