۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 34017
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
  • ارسال توسط :
کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین
کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین

کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده‌های قضایی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین

وقایع خبری: حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: برخورد قاطع با جرائم خشن و اراذل و اوباش یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضاییه است و این موضوع به جد در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و بر همین اساس “کارگروه پیشگیری، شناسایی و برخورد با جرائم خشن” در دادسرای مرکز استان تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی و تحت رصد قرار دادن مجرمین حرفه‌ای و محکومین سابقه دار از سوی ضابطین قضایی، طی ۹ ماهه سال جاری میزان وقوع جرائم خشن در قزوین ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

این مقام قضایی استان در خصوص وقوع جرم سرقت بیان داشت: سرقت از جمله جرائمی است، که آثار روانی و اجتماعی آن بسیار گسترده است و پس از وقوع سرقت حتی سرقت‌های خرد تا مدت‌ها فرد بزه دیده و جامعه درگیر آسیب‌های آن هستند و به همین خاطر کنترل و پیشگیری از وقوج جرم سرم بسیار حائز اهمیت و در اولویت قرار دارد.

دادستان مرکز استان همچنین اعلام داشت: در همین راستا “قرارگاه پیشگیری و برخورد با سرقت” در دستگاه قضایی استان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی در حوزه‌های مختلف از حیث جلوگیری از وقوع سرقت برنامه ریزی شد و بر همین اساس میزان ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین از ابتدای سال تاکنون ۹ درصد کاهش داشته است و البته به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد و باید تلاش‌ها بیشتر شود.

رجبی یادآور شد: جرائمی همچون ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو و آدم ربایی نیز طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۹ درصد و ۲۲ درصد کاهش داشته است و این نتیجه اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه قضایی و سایر نهاد‌های متولی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: برخورد با مجرمین جرائمی همچون سرقت و اقدامات مجرمانه مربوط به اراذل و اوباش با جدیت و قاطعیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی قرار دارد و قطعاً افرادی که مرتکب اینگونه جرائم شوند باید در انتظار برخورد‌های سخت قضایی نیز باشند و محرومیت از نهاد‌های ارفاقی یکی از اقدامات بازدارنده دستگاه قضایی در خصوص این افراد است.