۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها
  • شناسه : 25976
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
  • ارسال توسط :
کاهش دما در استان‌های شمالی کشور
کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد .

وقایع خبری / بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

فردا (یکشنبه، ۴ مهر) ابرناکی و بارش در گیلان به‌طور موقت کاهش یافته و در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت. بارش در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج خواهد بود.

همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. دوشنبه بارش در شرق سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در استان‌های گیلان و اردبیل تقویت می‌شود. روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال و شرق آذربایجان شرقی نیز وزش باد، رگبار باران و در غرب گیلان بار‌ش‌های شدت خواهد داشت، ضمن این‌که ارتفاع امواج در ساحل استان گیلان افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی شده است.

از بعدازظهر امروز و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج‌فارس وزش باد شدید و احتمال وقوع گردوخاک وجود دارد و ارتفاع امواج در شمال و مرکز خلیج‌فارس افزایش می‌یابد.

روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد را به‌دنبال خواهد داشت.