۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان » ورزش زنان
  • شناسه : 14627
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
  • ارسال توسط :
کار گلخانه‌ای نمی‌کنیم
کار گلخانه‌ای نمی‌کنیم

کار گلخانه‌ای نمی‌کنیم

باشگاه داری وزارتخانه اشتباه است .

معاون وزیر ورزش و جوانان: فدراسیون‌های ورزشیِ موفق با تغییر فرآیند بودجه بندی، اعتبارات بیشتری می‌گیرند.

مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در نشستی خبری ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و با گرامیداشت روز پزشک، گفت: هفته دولت بهانه خوبی برای ارائه عملکرد است، مثلثی داریم که یک ضلع آن سخت افزار و پشتیبانی است و دو ضلع دیگر را مربیان و ورزشکاران تشکیل می‌دهند.
وی افزود: اتفاقات بسیار بزرگی در هفت سال گذشته شکل گرفت، به طوری که از ۲۲ هزار و پانصد مکان ورزشی، امروز به ۶۲ هزار مکان در بخش دولتی و خصوصی دست یافتیم؛ و از ۶ هزار مجموعه ورزشی به ۱۵ هزار مکان ورزشی ارتقا یافتیم که سرمایه گذاری بزرگی است، که آیندگان نتیجه آن را می‌بینند.

معاون وزیر ورزش گفت: رویداد‌های بزرگی در این سال‌ها داشتیم، به ویژه در المپیک ۲۰۱۸ جوانان ایران رتبه هفتم را بدست آورد که بهترین رده ایران در بازی‌های المپیک است و از آنجا که در رده ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار شد، موفقیت این رده سنی نویدبخش آینده خوب ورزش ایران است.
وی ادامه داد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا، بیشترین تعداد مدال بعد از انقلاب را بدست آوردیم و اگر رشته پنچاک سیلات رشته سنتی اندونزی نبود، ایران می‌توانست رده پنجم را کسب کند، اما شرایط ویژه‌ای برای میزبان رخ داد.
علی نژاد به رشد ورزش ایران در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: بعد از جهش در بازی‌های آسیایی گوانگجو، در ورزش قهرمانی توانستیم همان ۲۱ مدال را در بازی‌های آسیایی جاکارتا حفظ کنیم.
وی به رشد فنی مربیان داخلی اشاره کرد و افزود: در مقایسه بازی‌های آسیایی جاکارتا و گوانگجو تعداد مدال‌ها برابر بوده است، اما در کسب مدال‌های طلا به جز چند مورد، اکثر مربیان ما داخلی بودند که نشان دهنده استعداد و توانایی مربیان ما است. این موضوع به این معنی نیست که با مربیان خارجی مخالف باشیم و در جایی که انتقال دانش وجود دارد، حتما از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
معاون وزیر ورزش در مورد جام جهانی ۲۰۱۸، گفت: بهترین نتیجه تاریخ جام‌های جهانی را گرفتیم، در گروه مرگ بودیم، اما چهار امتیاز گرفتیم و مردم خاطرات خوبِ این مسابقات را به یاد دارند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۰ رویداد بزرگی به علت کرونا برگزار نشده است، افزود: در سال ۲۰۱۹ قهرمانی جوانان والیبالیست در پیکار‌های جهانی با مربی ایرانی برای اولین بار اتفاق افتاد، قهرمانی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی، مدال طلای سارا سادات خادم الشریعه، مدال نقره شمشیربازی، مدال نقره ژیمناست‌ها در جام جهانی و قهرمانی چند رشته دیگر در آسیا را کسب کردیم.

علی نژاد درباره سهمیه‌های المپیک توکیو، گفت: ۵۷ درصد سهمیه‌های المپیک قبل از کرونا توزیع شد که در این بین ایران ۵۱ سهمیه گرفت و در صورت ادامه مسابقات، پیش بینی کردیم که رکورد دوره قبل یعنی ۶۳ سهمیه ریو را در این دور به لحاظ تعداد سهمیه بشکنیم.
وی افزود: امیدواریم با بهبود شرایط سهمیه‌های باقی مانده را در رشته‌های کشتی، کاراته، تکواندو، دوومیدانی، قایقرانی، ژیمناستیک و وزنه برداری کسب کنیم و رکورد بزنیم. در تاریخ بازی‌های المپیک، ریو از لحاظ نتایج بهترین‌ها؛ دومین رتبه را دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره بحث راه اندازی ۲ المپیاد استعداد‌های برتر، گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با نگاه به رده‌های پایه و المپیک‌های جوانان و بزرگسالان، المپیاد استعداد‌های برتر را برگزار کردیم که نشان دهنده کار‌های زیرساختی وزارتخانه است. به دنبال کار گلخانه‌ای نیستیم، چون در هر دوره از این المپیاد‌ها استعداد‌های زیادی شناسایی شدند و بیش از ۱۰ هزار نفر در هر دوره شرکت داشتند.

وی به فرآیند جدید بودجه بندی فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: فرآیند بودجه بندی و تخصیص منابع فدراسیون‌ها را با ارزیابی عملکرد آن‌ها تغییر دادیم، به طوریکه هر فدراسیون موفق، بودجه بیشتری کسب کرد و بودجه ۹۹ هم براساس عملکرد ۹۸ نوشته می‌شود. یعنی هر فدراسیونی که توقعات را برآورده کرده است، مبلغ بیشتری می‌گیرد.
علی نژاد گفت: از فردا تفاهم نامه مالی فدراسیون‌ها شروع می‌شود و تا آخر شهریور ادامه دارد، به همین علت چهار فدراسیون دعوت شده اند و ارزیابی مالی و عملکردی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، افزود: بیش از ۴۰ سال است که دولت باشگاه داری می‌کند و این درست نیست، چون وزارتخانه متولی سیاست‌های ورزش است، اما این موضوع آفت‌های بسیار به همراه داشته است. در برنامه پنجم و ششم توسعه آورده شده است که دولت نمی‌تواند پولی به ورزش حرفه‌ای بدهد و سال‌هاست که این دو باشگاه پول دولتی نمی‌گیرند، اما ساختارشان دولتی بوده که در تهیه منابع کار را مشکل کرده است.
معاون وزیر ورزش یادآور شد: چند بار برای خصوصی شدن این دو باشگاه اقدام شد که کاری از پیش نرفت، اما با جدیت وزیر ورزش از مهر پارسال فرآیند خصوصی سازی شروع و هر هفته یک جلسه به ریاست وزیر ورزش و نماینده سازمان خصوصی سازی برگزار شد. برنامه ما این است که تا اواخر مهر فرآیند ورود آن‌ها به بازار سرمایه صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای سرخابی‌ها دو مجموعه ورزشی با سند به نام آن‌ها در نظر گرفته شده که موجب افزایش سرمایه آن‌ها برای ورود به بازار شده است. وضعیت مالی آن‌ها در بحث درآمد، بدهی و مطالبات شفاف شده است و در قدم‌های آخر مجامع برگزار می‌شود و حسابرسی مالی صورت می‌گیرد. پرسپولیس پایان خرداد و استقلال پایان تیر، سالِ مالی شان به پایان رسیده است و صورت‌های مالی آن‌ها تهیه می‌شود.
علی نژاد گفت: برخلاف قبل باشگاه‌ها وارد مزایده نمی‌شوند و وارد بورس خواهند شد تا همه مردم سهام بخرند. امیدواریم این اتفاق برای اولین بار رخ دهد.