۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » جامعه » قزوین
  • شناسه : 1029
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۲۹
  • ارسال توسط :
کار فرهنگی در کشور انجام نمی شود
کار فرهنگی در کشور انجام نمی شود

کار فرهنگی در کشور انجام نمی شود

تاکنون برای شهدا ، آزادگان ، ایثارگران و جانبازان کاری صورت نگرفته و حق آنان ادا نشده است.

متاسفانه در این شرایط بی فرهنگی جامعه که کم تر دستگاهی خود را متولی فرهنگی می داند و متاسفانه کار فرهنگی در کشور انجام نمی شود ،برگزاری نشست های با موضوع کتاب و کتابخوانی کار ارزشمندی است که تا به حال نمونه آن را در هیچ اداره ای ندیده ام.

حسن شکیب زاده که میهمان جلسه هفتگی سه شنبه های کتابخوانی شهرداری قزوین بود که  به صورت هفتگی در معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین برگزار می گردد ،  با بیان مطلب فوق افزود: درجامعه ای زندگی می کنیم که سرانه مطالعه کتاب در تمامی زمینه ها پایین است و وقتی من درباره ایثارگران ، جانبازان و آزادگان کاری را تالیف می کنم ؛ عده ای مرا باز می دارند و می گویند که این دست کتاب ها خواننده ندارد و این نشانه نقص فرهنگی ما است .

این فعال فرهنگی که در کارنامه کاری خود علاوه بر سردبیری رسانه های محلی ، تدوین و تالیف ۴۵عنوان کتاب را نیز دارد ، تصریح کرد: تنها فردی که در تمامی استان های کشور این تعداد تالیف در حوزه ایثار و شهادت را دارد ، من هستم و معتقدم که باید این واقعه تاریخی ثبت و ضبط شود تا از تحریف وقایع درآینده جلوگیری شده و آیندگان ما به صورت مستند به این منابع تاریخی دسترسی یابند .

این استاد دانشگاه با اشاره به وجود پربرکت ۳هزار شهید و هشت هزار جانباز سرافراز و ۲۰۰شهید مفقود الاثر در استان قزوین خاطرنشان کرد: این اعداد و ارقام بیانگر دامنه کار است . ۵۰عنوان پروژه و سوژه در دست کار دارم که امیدوارم با توفیق خداوند تمامی این کارها نهایی شود .آن چه باید بگویم این است که وجود این شهدا ، آزادگان و جانبازان نعمت بزرگی برای ما است  وخوب است تا تمامی فعالان حوزه نشر ، مولفین و نویسندگان استان  درحوزه فعال شوند .

شکیب زاده با اشاره به این که تاکنون برای شهدا ، آزادگان ، ایثارگران و جانبازان  کاری صورت نگرفته و حق آنان ادا نشده است ؛ گفت : این عزیزان و خانواده های بزرگوارآنان از تمام سرمایه اصلی خود گذشتند تا ما امروز بتوانیم سربلند در جمهوری اسلامی ایران زندگی کنیم  و در مقابل امروز اگر ما هرچقدر برای آنان کار کنیم، باز کم است .

این عکاس حوزه دفاع مقدس درپایان با تعریفی از ادبیات جنگ گفت : ما دو تعریف از ادبیات جنگ داریم یکی تعریفی که بسیار معروف ، مشهور و رایج است . یعنی از هر انسانی در جهان سوال کنید یک تعریف خاص دارد  و وقتی است که دو کشور ، دو مجموعه و یا گروه درگیر می شوند و آن زمان دو طرف تنها به فکر منافع خود هستند .اما ادبیات جنگ ما ، ادبیات مشهور نیست و تنها درادبیات  کشورما رخ داده است . چرا؟ به دو دلیل . یک این که ما آغازگر جنگ نبودیم اما ایستادیم تا از تبعات و خسارت بیش تری که ممکن بود از قبال جنگ نصیب ما شود جلوگیری کنیم و فقط دفاع کردیم  و دوم ؛ ما جنگ انسانی داشتیم . جنگ ما با حضور انسانها و آدم هایی بود که صرفا برای حراست از کشور ، سرزمین ، شرف ، آبرو و ناموس مان جنگیدند و همین ، دلیل خوبی است تا امروز بنویسیم تا آن هایی که از آن روز اطلاعی ندارند ، اطلاع یابند .