۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10401
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
  • ارسال توسط :
کارکنان صنوف فرهنگی هنری مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند
کارکنان صنوف فرهنگی هنری مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

کارکنان صنوف فرهنگی هنری مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

بیمه شدگان بیکار ی که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند

صنوف فرهنگی هنری استان که به علت کرونا تعطیل شده اند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند.

محمدحسین اسماعیلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان مطلب فوق افزود : کارکنان مؤسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفاً به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند و کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

اسماعیلی افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.

وی بیان کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد وکسانی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند حتماً علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوماً بیمه شدگان بیکار ی که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که بصورت خویش فرما بیمه شده اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول نیستند.