۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 19847
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۳۲
  • ارسال توسط :
کارشناسی رسمی دادگستری یک منصب بسیار حساس است
کارشناسی رسمی دادگستری یک منصب بسیار حساس است

کارشناسی رسمی دادگستری یک منصب بسیار حساس است

نظر کارشناس همانند رای قاضی است .

به گزارش “وقایع خبری” و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی جدید دادگستری استان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و فرا رسیدن دهه فجر، نظرات کارشناسان را چراغ راه قضات جهت روشن شدن حقیقت و رفع ابهامات پرونده عنوان کرد و گفت: قضات دادگستری در بیش‌تر موارد به نظرات کارشناسان استناد نموده و بر همین پایه آراء قضایی خود را صادر می‌کنند.
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: کارشناسی رسمی دادگستری یک منصب بسیار حساس است و یک کارشناس به عنوان فردی صاحب نظر و متخصص می‌تواند با نظرات مستدل، دقیق و کاربردی مقام قضایی را در شناسایی و صدور آرای عادلانه یاری نماید.
وی با بیان اینکه تعهد مبنای کار کارشناسی است، تصریح کرد: نظر کارشناس همانند رای قاضی است و باید کارشناسان برای اعلام رای و نظر، علاوه بر تخصص و علم کافی، از اخلاق حرفه‌ای برخوردار باشند تا حقی از کسی تباه نشود.
مقام ارشد قضایی استان گفت: باید با انجام کار سالم جایگاه کارشناسی را همواره در نظر داشته و همچنین بر اساس مفاد سوگندنامه، رعایت رازداری و جلوگیری از ایجاد طمع در این حرفه را همواره مدنظر داشته باشید.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: تلاش نمایید تا در پروسه کارشناسی دچار آسیب های مربوط به این حوزه نشوید و همواره از پیشکسوتان مشاوره و نظرسنجی نمایید تا بتوانید گره گشا در پرونده‌ها باشید.