۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » پژوهش
  • شناسه : 4064
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
  • ارسال توسط :
چگونه می‌توان مدیر بهتری بود؟
چگونه می‌توان مدیر بهتری بود؟

چگونه می‌توان مدیر بهتری بود؟

برای آن‌که مدیر خوبی باشید، اول باید بتوانید خودتان را مدیریت نمایید

محمد محرابیون محمدی

یک قاعده وجود دارد. برای آن‌که مدیر خوبی باشید، اول باید بتوانید خودتان را مدیریت نمایید. برای مدیریت برخود لازم نیست حتماً مدیر قسمتی باشید یا حتی عضو سازمانی باشید. در مدیریت برخود باید با خودتان رقابت نمایید.و اما اصول رقابت با خود

۱- هرسال برای خودتان یک هدف تعریف کنید و تمام. مهم نیست به این هدف می‌رسید یا خیر. داشتن هدف به شما، در نه گفتن کمک کرده و باعث می‌شود که بتوانید در رویارویی با موضوعات ناخوشایند منطق بهتری داشته باشید.

۲-  هر شش ماه یک‌بار، یک عادت بد را کم کرده و یک عادت خوب را افزایش دهید. بعد از ۵ سال، شما ده عادت بد را کم‌رنگ کرده و ده عادت خوب را پرورش داده‌اید. دیو هم که باشید، احتمالاً فرشته می‌شوید.

۳- هر فصل برای خودتان سه کتاب مشخص کنید تا بخوانید. یک کتاب رمان (برای دلتان و این‌که جوان بمانید)، یک کتاب معنوی (برای عقایدتان، ‌که با هر بادی عقایدتان نلرزد) و یک کتاب آرامش‌بخش (برای روانتان، امیدتان‌که به‌سادگی نشکند، نمیرد). بعد از ۵ سال، ۶۰ کتاب‌خوانده‌اید. احتمالاً اگر بهتر هم زندگی نکنید، حداقل بیشتر خودتان را دوست خواهید داشت. فرزندتان شما را بیشتر.

۴- هر دوماه یک‌بار، یک سایت را از مجموعه سایت‌هایی که مدام بازدید می‌نمایید، حذف کنید. با حذف هر سایتی انگار یک دوست پرچانه را از زندگی‌تان حذف کرده‌اید. همه‌ی شما بارها در زندگی‌تان علاقه‌مند بوده‌اید که دوست پرچانه‌تان را از بین ببرید و چه‌بسا له نمایید. از این فرصت استفاده کنید. بعد از یک سال شما هرروز حداقل یک ساعت جلوتر می‌افتید. حداقلش این است که یک ساعت بیشتر می‌خوابید.

۵- هرماه یک‌بار، دوروبرتان را خلوت نمایید. فایل‌هایتان را دسته‌بندی کنید. اپ های تان را طبقه‌بندی کنید. سعی کنید قانون ۳۰ ثانیه را رعایت کنید. با ۳۰ ثانیه وقت گذاشتن به هر چیزی که می‌خواهید برسید. می‌خواهد کتاب باشد، نرم‌افزار باشد یا فایل یا حتی بالاخره به زندگیتان برسید.

۶- هر هفته، حداقل با یکی از افرادی که برای رشد شما زحمت‌کشیده‌اند تماس بگیرید. با این کار در یک سال، حداقل به یاد ۵۰ نفر از افرادی بوده‌اید که الآن بر شانه‌های آن‌ها ایستاده‌اید. سال‌ها بعد این‌ها به شما برمی‌گردد. این باعث می‌شود که در زمان‌هایی که دنیا تمام تلاش خود را برای تنهایی شما انجام می‌دهد، تنها نمانید.

۷- هر شب قبل از خواب لیست کارهای فردایتان را بنویسید. برنامه‌ی فردایتان را چک کنید. نگذارید سختی از خواب بیدار شدن با فراموشی کارها و برنامه‌ها بیشتر شود!

۸- در هر نیم ساعت، ۵ دقیقه استراحت کنید. برای ماهایی که الآن هر ده دقیقه یک‌بار می‌خواهیم گوشی‌هایمان را چک نماییم، ۲۵ دقیقه کار مداوم، یک موفقیت بزرگ است. ۲۵ دقیقه کارتان را انجام دهید، ۵ دقیقه به خودتان استراحت بدهید. قاعده ۷۵ دقیقه کار، ۱۵ دقیقه استراحت را بریزید دور. انسان امروزی کم اما به تعداد زیاد می‌خواهد تا زیاد به تعداد کم. اگر بیشتر علاقه‌مند بودید مدل ساعت گوجه‌ای را جستجو نمایید. زندگی‌تان گوجه‌ای!