۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » علم و دانش
چگونه قفسه‌های دیوار کوب را نصب کنیم؟
چگونه قفسه‌های دیوار کوب را نصب کنیم؟

چگونه قفسه‌های دیوار کوب را نصب کنیم؟

کمبود جا برای نگهداری وسایل، یکی از مشکلات رایج در آپارتمان‌ها است.

قفسه‌های عمودی، گزینه مناسبی برای استفاده از ارتفاع اتاق و در واقع فضای عمودی هستند. این قفسه‌ها را می‌توان به راحتی نصب کرد و برای چیدن وسایل تزیینی، کتاب، لوازام التحریر و وسایل دیگر از آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش وقایع خبری،کمبود جا برای نگهداری وسایل، یکی از مشکلات رایج در آپارتمان‌ها است، خصوصا در آپارتمان‌های کوچک. همان طور که در مطالب قبلی هم اشاره شد، یکی از راه‌ حل‌های این مشکل، استفاده از ارتفاع اتاق است، یعنی بجای استفاده از فضای افقی، کاری کنیم که بیشتر از فضای عمودی اتاق استفاده کنیم. نصب قفسه یا طاقچه روی دیوار یکی از گزینه های استفاده از ارتفاع اتاق است. این قفسه‌ها در طرح‌ها و اندازه های مختلف موجود هستند و می‌توان آن‌ها را به صورت‌های گوناگون، کنار هم یا زیر هم، روی دیوار نصب کرد. در مطلب زیر، ما روش نصب این قفسه‌ها و نکات مورد نیاز را بیان می‌کنیم.

قبل از اینکه قفسه، طاقچه یا هر چیز دیگری را روی دیوار نصب کنید،  باید بدانید که دیوار از چه چیزی ساخته شده است تا از میزان استحکام آن مطمئن شوید. حالت ایده ال این است که قفسه‌ها یا طاقچه‌های دیوارکوب روی قسمت‌هایی از دیوار تعبیه شوند که درون آن‌ها تیرهای عمودی قرار دارند و از استحکام بیشتری برخوردارند.

حالا سوال اینجاست که اگر نتوانید قفسه را در قسمتی که حاوی تیر عمودی است، نصب کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ اول از همه چک کنید که دیوار از جنس پلاستر است یا پیش ساخته. برای این کار، خیلی آرام، روی دیوار مشت بزنید. اگر صدای تو خالی بودن داشت، دیوار پیش ساخته است. ولی اگر این صدا را نداشت، احتمالا از جنس پلاستر است. یک روش دیگر برای فهمیدن جنس دیوار، استفاده از میخ است، امتحان کنید که آیا میخ به آسانی در دیوار فرو می‌رود یا نه؟ اگربه آسانی فرو رفت، دیوار پیش ساخته است. ولی اگر به ضربه های بیشتری نیاز داشت، یا دیوار از جنس پلاستر است، یا یک تیر عمودی را پیدا کرده اید. در این حالت، با ضربه زدن به دوروبر می‌توانید بفهمید که دیوار از جنس پلاستر است یا یک تیر عمودی پیدا کرده‌اید. اطلاع از جنس دیوار کمک زیادی به انتخاب نوع مواد فلزی مورد استفاده می‌کند.

اگر می‌خواهید طاقچه دیوارکوب و بست فلزی آن را در قسمت تیر عمودی دیوار نصب کنید، به نگهدارنده احتیاجی نیست. ولی در صورتی که روی پلاستر یا دیوار پیش ساخته نصب می‌کنید، استفاده از نگهدارنده ضروری است، چون کمک می کند قفسه، محکم به دیوار بچسبد. نگهدارنده‌های با ارتفاع کم برای دیوارهای پلاستری مناسب هستند. برای دیوارهای پیش ساخته، نگهدارنده‌های پروانه‌ای انتخاب خوبی هستند. قبل از تهیه نگهدارنده، نوع قفسه و مورد استفاده آن را مشخص کنید تا بتوانید نگهدارنده مناسب با وزن قفسه را انتخاب کنید. نگهدارنده‌ها بر اساس وزنی که می‌توانند تحمل کنند، دسته‌بندی شده اند.

لوازم و وسایل موردنیاز
  • طاقچه دیوارکوب و بست فلزی
  • نگهدارنده
  • پیچ
  • دریل
  • پیچ گوشتی
  • تراز (دستگاهی برای اندازه گیری میزان صاف بودن یک سطح)
  • متر
دستوالعمل
  1. قسمتی از دیوار را که می خواهید قفسه را آنجا نصب کنید، انتخاب کنید. قفسه را در محل مورد نظر بگذارید و ابتدا و انتهای آن را، روی دیوار علامت بزنید.
  2. با استفاده از تراز، با مداد، یک خط خیلی کمرنگ بین علامت‌هایی که روی دیوار زده‌اید بکشید. این کار برای این است که قفسه، صاف و مستقیم نصب شود.
  3. با دریل، دیوار را سوراخ کنید.
  4. نگهدارنده‌ها را درون سوراخ‌ها بگذارید.
  5. بست فلزی را روی سوراخ‌ها تنظیم کنید و با پیچ گوشتی، آن را به دیوار پیج کنید.
  6. قفسه را روی بست بگذارید و به سمت دیوار فشار دهید تا در جای مناسب قرار گیرد.