۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » بهداشت » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 16299
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۰۸
  • ارسال توسط :
چگونه در محل کار از خطر کرونا در امان باشیم؟
چگونه در محل کار از خطر کرونا در امان باشیم؟

چگونه در محل کار از خطر کرونا در امان باشیم؟

هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت کنید.

اداره و یا محیط کار محل هاییست که ویروس کرونا وجود دارد و احتمال ابتلا به این بیماری زیاد است .

می توان با رعایت چند نکته ساده از ابتلا به این ویروس جلوگیری کرد.

رعایت فاصله
رعایت بیش از یک متر فاصله بین خودمان و مشتری الزامی است. نصب یک اطلاعیه کوچک برای یادآوری این موضوع درمحل کسب بسیار کمک کننده است، اما کافی نیست. بهتر است هنگام اضافه شدن مشتریان و کم شدن فاصله بین آنها، یادآوری کنید که برای حفظ بهداشت خودشان بهتر است یکی یکی وارد مغازه بشوند و فاصله را رعایت کنند.
ضدعفونی
 مناطقی که تماس بیشتر دارند، ترجیحا بعد از هر بار تماس به طریق مناسب ضدعفونی شوند. دستگاه کارتخوان در این مورد اهمیت ویژه ای دارد. دستگیره ها، ترازو، کارتخوان، تلفن و موبایل، خودکار وسایر وسایلی که با آنها تماس دارید منابع مهمی برای آلودگی هستند.
تب سنجی
هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت کنید. تابلوی بزرگی باید به مراجعین تذکر دارد که در صورت داشتن علایم سرماخوردگی  مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند. به همه مراجعین یادآوری کنید که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند و در صورت عطسه یا صرفه با دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند.
اطلاع رسانی ویادآوری
کارمندان حتما در زمینه شستشوی مرتب دست، استفاده صحیح از ماسک و دستکش و عدم تماس دست با دهان، بینی وچشمها آموزش ببینند.پوسترهای مناسب برای آموزش شستشوی دست، رعایت فاصله، عدم تماس دستها با چشم، بینی، دهان و استفاده ازدستکش باید درمحلهای مناسب به ویژه درجلوی صندوقها نصب شود. کارمندان ومتصدیان فروش هم ازیادآوری شفاهی این نکات با روی گشاده دریغ نکنند.
خود مراقبتی
شرایط فعلی شرایط معمولی نیست و طبعا انتظار نمی رود نتیجه کار همه بلافاصله به سطح ایده آل برسد.چون نمی توانیم مهارت های همیشگی مان را در این شرایط هم داشته باشیم، استرس پیدا می کنیم؛ بنابراین برای کنار آمدن با شرایط جدید همگی به زمان نیاز داریم. بهتر است در مورد این موضوع باهم صحبت کنیم. کمک کردن به همدیگر می تواند بار روانی مان را هم سبک کند.

چگونه در محل کار از خطر کرونا در امان باشیم؟