۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 12937
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
  • ارسال توسط :
فوت شدگان  بیماری کرونا در بیمارستان جواز دفن می‌گیرند
فوت شدگان  بیماری کرونا در بیمارستان جواز دفن می‌گیرند

فوت شدگان بیماری کرونا در بیمارستان جواز دفن می‌گیرند

از تعداد مراجعه کنندگان بابت همسرآزاری هزار و ۱۲۱ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۶۹۳ نفر زن بوده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران: در بهار امسال ۴ هزار و ۱۹۰ نفر با ادعای همسرآزاری مراجعه کردند و در مدت مشابه سال گذشته نیز ۴ هزار و ۶۰۹ نفر مراجعه کرده بودند.

دکتر مهدی فروزش در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: افرادی که مدعی همسرآزاری هستند باید این ادعایشان در مراجع قضایی به اثبات برسد و بر همین اساس ما در سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۱۴ مورد با این ادعا مراجعه کننده داشتیم که در سال ۹۷ هم ۱۶ هزار و ۴۲۰ نفر مراجعه کرده بودند که افزایش ۸.۵ درصدی در سال ۹۸ را نشان می‌دهد.
وی گفت: از تعداد مراجعه کنندگان بابت همسرآزاری هزار و ۱۲۱ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۶۹۳ نفر زن بوده اند.
آقای فروزش درباره آمار مراجعین اختلال هویت جنسی گفت: در سال گذشته ۱۱۸ مورد (۸۵ زن و ۳۳ مرد) مراجعه کننده داشتیم که در سال ۹۷ حدود ۱۰۱ نفر مراجعه کرده بودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران موردی از متوفیان کرونا را کالبد شکافی کرده اید؟ افزود: فقط در ۱۹ مورد مرگ نیاز است اجساد آن‌ها به پزشکی قانونی ارجاع داده شود و چون ما کرونا را یک بیماری می‌دانیم فوت شدگان این بیماری در بیمارستان جواز دفن می‌گیرند و نیازی به انتقال اجساد آن‌ها به پزشکی قانونی نیست.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران درباره آمار تصادفات ساختگی هم گفت: در سال گذشته ۲۴۲ نفر (۲۲۰ مرد و ۲۲ زن) در این خصوص مراجعه کردند که این آمار در سال ۹۷ هم ۲۵۴ مورد بوده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از خانواده متهم فوت شده قاضی منصوری نمونه DNA گرفته شده است؟ افزود: سازمان پزشکی قانونی بر اساس وظیفه ذاتی خود به درخواست مراجع قضایی پاسخ می‌دهد و تاکنون استعلامی در این خصوص از ما صورت نگرفته است.

دکتر مهدی فروزش در ادامه افزود: سال گذشته ۷ هزار و ۳۴۵ پرونده در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی استان تهران بررسی شد که در سال پیش از آن ۷ هزار و ۸۱۹ مورد بوده است و کاهش حدود ۶ درصدی را در سال ۹۸ نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به این که پرونده‌های کمیسیون پزشکی در سه حوزه قصور پزشکی، پزشکی قانونی و روانپزشکی بررسی می‌شود، گفت: در بحث پرونده‌های قصور پزشکی که در کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان تهران رسیدگی شد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۶۳ پرونده بررسی شد که کاهش ۴ و نیم درصدی در مقایسه با سال ۹۷ داشته است.

وی درباره جزئیات پرونده‌های قصور پزشکی گفت: در سال گذشته ۸۹۳ پرونده شکایت از جراحان زنان و زایمان تشکیل شد که ۳۰۴ مورد محکوم و ۵۸۹ مورد تبرئه شدند.
دکتر فروزش افزود: در همین ارتباط ۷۳۲ پرونده در خصوص دندانپزشکان تشکیل شد که ۴۶۲ نفر محکوم و ۲۷۰ نفر تبرئه شدند و از ۶۵۱ شکایتی که از جراحان عمومی صورت گرفت ۳۰۰ نفر محکوم و ۳۵۱ نفر تبرئه شدند و از ۵۱۶ شکایت دریافت شده از جراحان پلاستیک ۲۸۷ نفر محکوم و ۲۰۲ نفر تبرئه شدند.
وی گفت: در خصوص پرونده‌های مربوط به کمیسیون پزشکی قانونی نیز در سال گذشته هزار و ۸۹۰ پرونده بررسی شد که در سال پیش از آن ۲ هزار و ۳۲۱ پرونده بررسی شده بود که کاهش ۱۸ و ۶ دهم درصدی در سال ۹۸ را نشان می‌دهد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در کمیسیون‌های روانپزشکی در سال گذشته ۷۹۲ پرونده بود که در سال پیش از آن ۶۱۳ پرونده رسیدگی شده بود که افزایش ۲۹ درصدی را در سال ۹۸ نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از کل معاینات صورت گرفته در سال گذشته بیشترین میزان معاینات مربوط به نزاع با ۹۹ هزار و ۹۰۷ پرونده بوده که در مقایسه با سال ۹۷ یک و نیم درصد کاهش داشته است.
دکتر مهدی فروزش در نشست خبری با تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضاییه مهمترین رویکرد اداره کل پزشکی قانونی استان تهران را دسترسی سریع‌تر مردم به خدمات و ارتقاء کیفیت نظرات کارشناسی بود.

وی با اشاره به این که ۲۰ درصد خدمات سازمان پزشکی قانونی در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ارائه می‌شود، گفت: سال گذشته علاوه بر اقدامات روزمره با حوادث ویژه‌ای از جمله حوادث آبان ماه، حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و حادثه شناور کنارک مواجه بودیم که تلاش شد رسیدگی به امور متوفیان با بیشترین سرعت انجام شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های معاینات سرپایی، متوفیات و تعیین علت مرگ در کمترین زمان و رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های تخصصی با حفظ کیفیت علمی از جمله برنامه‌های تحولی سازمان پزشکی قانونی بوده است.
دکتر فروزش گفت: امسال بنا داریم سالن پذیرش در مرکز تخصصی آزمایشگاهی کهریزک برای ارائه خدمات به بستگان فوت شدگان در حوادث احتمالی دسته جمعی ساخته شود که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار آن است.
وی افزود: امسال همچنین با اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال سردخانه نگهداری اجساد در شرایط علمی با توان پوشش ۴۰۰ جسد شامل ۳۲۰ جسد در سردخانه‌های بالای صفر و ۸۰ جسد در سردخانه‌های زیر صفر ساخته شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: همچنین تجهیزات تخصصی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برای استقرار در سوله بحران با مساعدت فرمانداری ویژه شهر ری انجام خواهد شد و تلاش خواهیم کرد ساختمان‌های فرسوده شمال و شرق تهران را بازسازی کنیم.
دکتر فروزش به ارائه آمار‌های اداره کل پزشکی قانونی استان تهران پرداخت و افزود: در سال گذشته ۲۳۷ هزار و ۴۳۷ پرونده در معاینات سرپایی تشکیل شد که در مقایسه با سال گذشته ۲ دهم درصد کاهش داشته است که از کل این معاینات بیشترین معاینات مربوط به نزاع بوده است.
وی در خصوص مجوز‌های سقط جنین هم به هزار و ۸۷۰ پرونده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷، هزار و ۹۰۸ پرونده در این خصوص رسیدگی شده اند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در حوزه روانپزشکی هم در سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۳۶ پرونده تشکیل شد که در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.
دکتر فروزش درباره معاینه اجساد در سال ۹۸ گفت: ۱۲ هزار و ۸۲۹ جسد در سال گذشته تعیین علت فوت شد که این تعداد در مقایسه با سال ۹۷ – دوازده هزار و ۱۴۹ مورد بوده است.
وی کل فوت شدگان حوادث رانندگی در سال ۹۸ را هزار و ۲۴۱ نفر اعلام کرد و افزود: ما در این بخش در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۶ درصد کاهش داشته ایم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران همچنین به کاهش ۱۹ درصدی فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط سال گذشته ۱۳۶ نفر فوت کردند که در سال ۹۷ تعداد فوتی‌ها ۱۶۸ نفر بودند.
دکتر فروزش درباره متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر هم افزود: در سال گذشته هزار و ۱۴۴ نفر از این بابت فوت کردند که در سال ۹۷ تعداد متوفیان ۹۰۰ نفر بوده است که افزایش ۲۷ درصدی را در سال ۹۸ نشان می‌دهد.
دکتر فروزش درباره آمار غرق شدگی در استان تهران هم گفت: سال گذشته ۶۹ درصد در این ارتباط فوت شدند که در سال ۹۷ تعداد فوت شدگان ۵۶ نفر بوده است.
وی به آمار‌های دیگری در بهار امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: کل معاینات بالینی و سرپایی پزشکی قانونی استان تهران در سه ماه ابتدایی امسال ۴۸ هزار و ۵۲۶ مورد بوده که در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است.


مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی افزود: در سه ماه ابتدایی امسال ۶ هزار و ۳۹۲ مصدوم معاینه شدند که در بهار سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۴۳۴ نفر بود که کاهش حدود ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.
دکتر فروزش درباره پرونده‌های نزاع و درگیری در بهار امسال به ۲۲ هزار و ۵۲۷ مورد اشاره کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ و نیم درصد کاهش داشته است.
وی درباره پرونده‌های روانپزشکی هم افزود: بهار امسال ۲ هزار و ۷۲۶ مورد پرونده داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در سه ماهه امسال ۱۸۱ نفر به سبب سوء مصرف مواد مخدر فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.
دکتر فروزش درباره فوت شدگان ناشی از مسمومیت با الکل افزود: در سه ماه ابتدایی امسال ۲۵۳ نفر در اثر مسمومیت با الکل متانول فوت شدند که در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ نفر فوت کرده بودند.