۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش جهان
  • شناسه : 29821
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۴
  • ارسال توسط :

بهترين بازيكن سال ليگ جزيره يا همان PFA دو سال متوالي به كوين ديبروينه رسيده است. اما اين‌بار محمد صلاح او را تحت فشار گذاشته است. جايزه بهترين بازيكن سال ليگ جزيره قرار است اين ماه و در بحبوحه يك رقابت هيجان‌انگيز ميان ليورپول و من‌سيتي براي كسب عنوان قهرماني اهدا شود.  اين اولين اهداي جايزه بعد از دوران قرنطينه است. بازيكن بلژيكي سيتيزن‌ها دو بار برنده شده و امسال هم شانس بالايي براي كسب اين عنوان دارد اما تا به حال هيچ‌كس سه بار متوالي بهترين بازيكن نشده است.

در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به شانس‌هاي كسب اين عنوان.

محمد صلاح

در تمام فصل محمد صلاح نمايشي خيره‌كننده داشته است. بنابراين جاي تعجب نيست كه برترين گلزن ليگ برتر شانس بيشتري براي كسب عنوان بهترين بازيكن فصل داشته باشد. فرعون مصر قبل از رفتن به جام ملت‌هاي آفريقا در ۲۰ بازي ۱۶ گل براي ليورپول به ثمر رساند. او هم‌اكنون با زدن ۲۰ گل آقاي گل ليگ برتر است. از جمله لحظات نبوغ‌آميز او مي‌توان به ديدار برابر منچسترسيتي و واتفورد و هت‌تريك خيره‌كننده مقابل يونايتد اشاره كرد. آيا او از زمان بازگشت از مصر افت كرده است؟ شايد كمي اما با اين حال نمايش او در نيم‌فصل اول به حد كافي قانع‌كننده است. 
كوين ديبروينه
در حالي كه صلاح شروع خيره‌كننده‌اي در ابتداي فصل داشت و در نيم‌فصل دوم آرام شد، ديبروينه عكس عمل كرد و فصل را با چند مصدوميت آغاز كرد. او سپس بلافاصله به فرم ايده‌آل خود بازگشت. ديبروينه زماني كه همه نگاه‌ها در اتحاد به او دوخته شده بود با گلزني در دربي منچستر، گلزني مقابل چلسي و گلي كه اخيرا مقابل ليورپول به ثمر رساند نشان داد موتورش روشن شده. در اين فصل گوارديولا او را به چالشي دعوت كرده تا بتواند بيشتر گل بزند و كوين از پس ماموريت برآمده است. 
هري كين

آنتونيو كونته مي‌گويد شماره ۹ تاتنهام فرم ايده‌آلي دارد و اگر قرار بود جايزه بهترين بازيكن به عملكرد بعد از كريسمس اهدا شود قطعا هري كين آن را مي‌برد. كاپيتان تيم ملي انگليس با تركيبي از خلاقيت و قدرت تمام‌كنندگي كه در فوتبال جهان بي‌نظير است بعد از شروع نه چندان خوب در اين فصل حالا اسپرز را به كسب سهميه ليگ قهرمانان هدايت مي‌كند. او در ۹ بازي اخير ۱۳ گل و پاس گل براي خودش ثبت كرده كه شايد براي تغيير نظر راي‌دهندگان كافي باشد. 
برناردو سيلوا
پپ گوارديولا از او در جناح راست استفاده زيادي كرده است و فصل گذشته نيز در چند مورد در پست شماره ۹ كاذب او را به زمين فرستاد. اما بازگشت برناردو سيلوا به مركز خط هافبك در اين فصل همراه با نمايش‌هايي خيره‌كننده بوده است. در منچسترسيتي همه بازيكنان از جمله دبيروينه، روبن دياس، گوندوگان و همه مهاجمان به صورت چرخشي مورد استفاده قرار مي‌گيرند اما اين بازيكن پرتغالي ثابت‌ترين بازيكن در تيم سيتي بوده است. برناردو پرزرق و برق نبوده است اما به‌طور پيوسته به عنوان يكي از بهترين بازيكنان زمين شناخته شده. او به عملكرد عالي روي زمين مشهور شده است. 
ويرجيل فن‌دايك
ليورپول فصل گذشته بدون رهبر خط دفاعي خود با حريفان دست و پنجه نرم كرد و حالا واضح است كه حضور او چقدر براي قرمزهاي مرسي‌سايد مهم است. ويرجيل فن‌دايك بار ديگر مدافع مياني برجسته ليگ در اين فصل بوده. بازيكنان زيادي روي اين موضوع توافق نظر دارند. مهاجمان زيادي هستند كه تصديق مي‌كنند سخت‌ترين مدافعي كه در طول سال با آن روبرو شده‌اند مرد هلندي بوده است. پس دور از ذهن نيست كه فن‌دايك هم بتواند رقيب سرسختي براي بقيه در راه رسيدن به عنوان بهترين بازيكن سال باشد. 
فيل فودن
چه در پست مهاجم مركزي و چه در سمت راست و چه در سمت چپ، فيل فودن نمايش‌هاي خود را در اين فصل ارتقا داده است. مرد جوان انگليسي ممكن است كمتر از برخي هم‌پست‌هاي خود بازي كرده باشد اما در همان تعداد اندك بازي نيز بسيار تاثيرگذار بوده است. فودن به سرعت در حال تبديل شدن به يكي از ترسناك‌ترين مهاجمان قاره اروپاست و اين در حالي است كه او هنوز ۲۱ سال سن دارد. او امسال تعداد گل و پاس گل خود در ليگ را دو رقمي كرده است و به اين ترتيب ممكن است گوشه‌اي از ذهن راي‌دهندگان را به خود مشغول كند.