۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 34876
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
  • ارسال توسط :
چند نفر در خصوص موضوع مدارس دستگیر شدند
چند نفر در خصوص موضوع مدارس دستگیر شدند

چند نفر در خصوص موضوع مدارس دستگیر شدند

مواردی که جنبه غیرمعاندانه داشته‌اند، ارشاد شدند.

وقایع خبری: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با اقدام دستگاه‌های اطلاعاتی، تعدادی از افراد مرتبط با بدحال شدن دانش آموزان در ۵ استان کشور شناسایی و دستگیر شدند.

مجید میراحمدی گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حال تحقیق و بررسی از این افراد در مورد اتفاقات اخیر مدرسه‌های کشور هستند.

میراحمدی گفت به محض دستیابی دستگاه‌های مسئول به «نتایج روشن»، این نتایج به مردم گزارش می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: «مواردی که جنبه غیرمعاندانه داشته‌اند، ارشاد شدند.»

او خواستار حفظ آرامش و دوری از هرگونه اضطراب شد تا این اتفاقات مدیریت شود. به گفته مجید میراحمدی، دشمنان قصد هراس‌افکنی و اخلال در نظام آموزشی کشور را دارند و «موضوع را بسیار بزرگتر از آنچه هست، نشان می‌دهند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت که دست‌هایی که در پشت جنگ ترکیبی و اغتشاشات گذشته بوده، موضوع بدحالی دانش آموزان را در مدرسه‌‌ها هدایت می‌کنند؛ با این حال جای نگرانی وجود ندارد.

این گفته آقای میراحمدی پس از واکنش دیروز رهبر انقلاب اسلامی و بیانیه دوم وزارت کشور در مورد اتفاقات هفته‌های گذشته مطرح شده؛ آیت الله خامنه‌ای دیروز خواستار «پیگیری جدی» و «مجازات بدون عفو» عاملان شده بودند.

وزارت کشور هم درباره بدحال شدن دانش آموزان در برخی مدرسه‌ها که از آن به عنوان مسمومیت یاد می‌شود، گزارش داد بر اساس آزمایش‌ها «در کمتر از ۵ درصد از افراد مواد محرک یافت شده که می‌تواند یک اقدام عامدانه و جنایتکارانه باشد.»

با این حال بیانیه وزارت کشور تأکید کرد در هیچ‌کدام از این گروه دانش آموزان، مواد محرک منجر به مخاطرات و عوارض پایدار نشده است.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت، در کنار گروهی از دانش آموزان که با «ماده محرک استنشاقی» مواجه شده‌اند، به برخی اضطراب و نگرانی منتقل شده و بعضی هم اصلا در آن مدرسه‌ای که ماده محرک با تعدادی از دانش‌آموزان تماس پیدا کرده، حضور نداشتند و عوارض آنها به علت آثار روحی و روانی بوده است.