۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » کشاورزی
  • شناسه : 3211
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
  • ارسال توسط :
چند خبر از جهاد کشاورزی استان قزوین
چند خبر از جهاد کشاورزی استان قزوین

چند خبر از جهاد کشاورزی استان قزوین

سه طرح کانال انتقال آب در روستاهای شهرستان آوج احداث شد

برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم در سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

در آستانه عید سعید غدیر خم ؛ مراسم جشن و مولودی خوانی  با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و همکاران  در نمازخانه این سازمان  برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛ در این مراسم سید نورالدین شجاعی از روحانیون استان با اشاره به منزلت حضرت علی ( ع ) و فضیلت عید غدیر خم عید ولایت بر تببین وتشریح این عید بعنوان آموزه دینی تاکید کرد .

گفتنی است ؛ در این  یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  به مولودی خوانی پرداخت .

***************************************************************************************

کارگاه آموزشی طرح ملی کاداستر در شهرستان آبیک برگزار شد

بمنظور آشنایی بیشتر با تعیین حد و حدود اراضی کشاورزی ؛ کارگاه آموزشی طرح ملی کاداستر در بشاریات غربی از توابع شهرستان آبیک برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان مرکز جهادکشاورزی بشاریات غربی و شوراها و دهیاران روستاهای تحت پوشش بشاریات غربی در محل کشت و صنعت هزارجلفا برگزار شد ، مهندس محمد احمدی رئیس اداره مهندسی و حدنگاری امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در خصوص اهمیت اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی مباحثی مطرح کرد .

***************************************************************************************مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا :

طرح ردیابی و پیش اگاهی آفات با تله های فرمونی در شهرستان بویین زهرا  اجرا شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت : طرح ردیابی و پیش آگاهی آفات با تله های فرمونی در این شهرستان اجرا شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سعید صالحی با اعلام این خبر افزود :  این طرح در محصولات گوجه فرنگی ، پسته ، انگور ، پنبه و باغات میوه در مزارع و باغات تحت پوشش این شهرستان توسط استقرار ایستگاه های پیش آگاهی در اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شده است .

وی اظهار داشت : در این طرح ۲۵ ایستگاه پیش‏ آگاهی با روش تله گذاری فرمونی و تشخیص دقیق بیولوژی آفات و عوامل خسارت‏زا  با هدف توصیه مناسب‏ترین روش مبارزه و کاهش مصرف سموم شیمیایی و توسعه مبارزه غیر شیمیایی و همچنین آموزش به بهره‏ برداران استقرار یافته است.

صالحی تصریح کرد : تولید محصول سالم از طریق اعلام زمان بندی دقیق مبارزه ، جلوگیری از سمپاشی های غیر ضروری با کاهش مصرف سموم ،کاهش آلودگی آب و خاک هزینه های تولید از دیگر مزایای اجرای این طرح است .

***************************************************************************************سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آوج :

سه طرح کانال انتقال آب  در روستاهای شهرستان آوج احداث شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت : دراستفاده بهینه ا زمنابع آبی  سه طرح  کانال انتقال آب به اراضی کشاورزی در روستاهای این شهرستان احداث شده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حسین میرزایی با اعلام این خبر افزود : این طرح  در روستاهای وروق ، پرسبانج و آدار از توابع این شهرستان به طول ۱۷۱۶ متر  اجرا شده است.

وی اظهار داشت :  برای اجرای این طرح ها  1300 یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون  ریال اعتبار هزینه شده است.

***************************************************************************************

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز:

۸۶ نفر در بخش کشاورزی  شهرستان البرز جذب شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه اشتغال برای ۸۶ نفر در بخش کشاورزی این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین وحید یوسفلی با اعلام این خبر افزود : از این تعداد ۳۰ نفر در بخش دامداری و ۵۶نفردر بخش زنبور عسل مشغول فعالیت شدند .وی پیش بینی کرد :  تا پایان سال  جاری زمینه اشتغال  تعداد بیشتری از متقاضیان این شهرستان در بخش کشاورزی فراهم شود .

یوسفلی تصریح کرد : با بستر سازی مناسب و شناخت ظرفیتها می توان در بخش کشاورزی با حداقل هزینه و امکانات موجود زمینه اشتغال را فراهم کرد .وی بر لزوم اهمیت  ساماندهی و توسعه اشتغال دربخش کشاورزی و  حمایت بخش دولتی تاکید کرد .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.