۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بازار » تعاون » کشاورزی
  • شناسه : 6794
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
  • ارسال توسط :
چند خبر از جهادکشاورزی استان قزوین
چند خبر از جهادکشاورزی استان قزوین

چند خبر از جهادکشاورزی استان قزوین

64 مجوز مشاغل خانگی کشاورزی در شهرستان قزوین صادر شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک :

۱۶۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی آبیک به کلزا اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : در سال زراعی جاری ۱۶۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیژن لطفی با اعلام این خبر افزود :  کشت محوصل کلزا در راستای  حمایت از تولید دانه‌های روغنی برای تامین نیاز کشور  است.

لطفی خواستار  استمرار حمایت و پشتیبانی‌ از توسعه کشت و تولید دانه‌های روغنی در داخل کشور شد.

***

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز :

۲۰۰ تن ماهی در استخرهای پرورش  ماهی شهرستان البرز تولید برداشت می شود 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : برداشت ۲۰۰  انواع ماهیان سردابی از استخرهای پرورش ماهی این شهرستان آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین وحید یوسفلی با اعلام این خبر پیش بینی کرد : با توجه به مساعدبودن شرایط اقلیمی ؛ رهاسازی بچه ماهی در اسفند ماه سال قبل و  فروردین ماه سال جاری در این شهرستان انجام شد.

یوسفلی  ادامه داد ک طی هشت ماهه گذشته بیش از ۷۴۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این شهرستان تولید شده است .وی مهمترین گونه های ماهیان زینتی در این شهرستان را  مولی ,کپی و انجل   ذکر کرد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز  افزود: با فعالیت واحد های  تولید ماهی زینتی زمینه اشتغال ۱۲نفر در این شهرستان فراهم شده است.

***

۶۴ مجوز مشاغل خانگی کشاورزی در شهرستان قزوین صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ؛  64 مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است . به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هومن حاجی ملکی با اعلام این خبر افزود : این مجوزها در زمینه ؛  پرورش گوسفند و بز ،  قارچ خوراکی ، گاو شیری ، بوقلمون گوشتی ، شیرینی پزی سنتی و خانگی ، زنبور عسل ، بسته بندی و تولید ترشی جات و شور است .

به گفته ی این مقام مسئول ؛ با صدور این مجوزها ؛ زمینه اشتغال برای  64 نفر فراهم شده است.حاجی ملکی تصریح کرد :  تاکنون  بیش از دو و نیم میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشاغل مستقل و پشتیبان  برای سامان دهی  و حمایت از مشاغل خانگی پرداخت شده است .

وی اظهار داشت :  کسب و کار خانگی به فعالیت هایی که توسط عضو و یا اعضاء خانوار در فضای مسکونی و در قالب طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار منجر به تولید کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود ، اطلاق می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.