۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 10751
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
  • ارسال توسط :
«چرخه زندگی زنانه» کتابی جذاب و خواندنی
«چرخه زندگی زنانه» کتابی جذاب و خواندنی

«چرخه زندگی زنانه» کتابی جذاب و خواندنی

بوریسنکو کتاب «چرخه زندگی زنانه» را براساس چرخه‌های مشترک زندگی همه زنان نوشته است

کتاب «چرخه زندگی زنانه» نوشته جوآن بوریسنکو با ترجمه قیطاس مردانی‌راد توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

«چرخه زندگی زنانه» کتابی جذاب برای روزهای قرنطینه

کتاب «چرخه زندگی زنانه» نوشته جوآن بوریسنکو به‌تازگی با ترجمه قیطاس مردانی‌راد توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه مطالعات زنان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

نسخه اصلی این‌کتاب در سال ۱۹۹۶ توسط انتشارات ریورهِد در نیویورک چاپ شده و نویسنده‌اش را با عناوینی چون دانشمند ستایش‌برانگیز یا درمانگر بااستعداد و عارف بی‌دغدغه خاطر می‌شناسند. جوآن بوریسنکو از سال ۱۹۸۸ به ایراد سخنرانی در مجامع عمومی می‌پردازد و علم پزشکی و معنویت را برای شفا و درمان روحی مردم، تلفیق می‌کند. یکی از علت‌های شناخته‌شدن این سخنران و پژوهشگر، توانایی در ایجاد ارتباط بین رشته‌های گوناگون است.

نویسنده کتاب «چرخه زندگی زنانه» دارای دکترا و فوق‌دکترای زیست‌شناسی سلول سرطانی و رفتاردرمانی است و پس از اخذ مدارک تحصیلی خود به تدریس علوم پزشکی پرداخت و این‌کار را تا سال ۱۹۸۸ ادامه داد. او یکی از بنیان‌گذاران درمانگاه تن و روان بیمارستان دیکونس نیوانگلند است. نخستین کتابی که از بوریسنکو چاپ شد، «مراقبت از تن، بهبود روان» بود که یکی از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز محسوب می‌شود. او در حال حاضر، ضمن آموزش به دست‌اندرکاران مراقبت‌های بهداشتی، در کلیساها سخنرانی و درباره شفا با درمان‌جویان گفتگو می‌کند.

جوآن بوریسنکو کتاب «چرخه زندگی زنانه» را براساس چرخه‌های مشترک زندگی همه زنان نوشته و به‌قول نویسنده‌اش، مطالبی دارد که بیشتر به زنان مربوط می‌شود؛ مسائل ویژه زنان رنگین‌پوست، زنانی که از فرهنگ‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند و زنان معلول. او می‌گوید این‌کتاب برای همه زنان در هرمرحله‌ای از چرخه زندگی است و تلاش کرده در نگارش آن، بینشی پربار از زیست‌شناسی، روانشناسی و معنویت منحصربه‌فرد زنان ارائه دهد. این‌مولف در این‌راه با استفاده از پژوهش‌های جدید پزشکی و تقسیم دوران زندگی زنانه بر ۷ سال، از آن‌دسته نیروهای زیستی پرده بردارد که باعث تحولات جسمی، روحی و معنوی در زنان می‌شوند.

کتاب پیش‌رو، ۱۳ فصل دارد که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت است از: «زن‌شدن»، «تولد تا ۷ سالگی: اوایل کودکی»، «۷ تا ۱۴ سالگی: میان‌کودکی»، «۱۴ تا ۲۱ سالگی: نوجوانی»، «۲۱ تا ۲۸ سالگی: داشتنِ خانه‌ای از خود»، «۲۸ تا ۳۵ سالگی: گذر از سی سالگی»، «۳۵ تا ۴۲ سالگی: شفا و تعادل»، «۴۲ تا ۴۹ سالگی: دگردیسی میانسالی»، «۲۹ تا ۵۶ سالگی: از گیاهان دارویی تا هورمون‌درمانی»، «۵۶ تا ۶۳ سالگی: قلب یک زن»، «۶۳ تا ۷۰ سالگی: دختران خرد»، «۷۰ تا ۷۷ سالگی: استعدادهای تغییر» و «۷۷ تا ۸۴ سالگی: مروری بر زندگی».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

راجر و جولیا به‌طور دائم به‌سوی یکدیگر جذب می‌شوند و طی ماه بعد این جاذبه به‌ نقطه‌ای می‌رسد که تقریبا هر ساعت بیداری آنها با فکر کردن به دیگری سپری می‌شود. آنها با هم کار می‌کنند، با هم غذا می‌خورند و به پیاده‌روی طولانی در مناطق روستایی می‌روند، ماجراهای زندگی،‌ امیدها و رویاهای خود را با هم در میان می‌گذارند. به‌نظر می‌رسد در پیله‌ای، در خارج از زمان زندگی می‌کنند که در آن بقیه جهان در برابر رابطه رشدیابنده آنها عقب می‌نشیند. در حالی که هر دوی آنها پیش از این غالبا از روزهای کاری که دوازده تا چهارده ساعت طول می‌کشید احساس خستگی می‌کردند اکنون به نظر می‌آمد که به یک منبع انرژی مافوق انسانی متصل شده و وظایف درمانگاهی خود را بهتر و شادمانه‌تر انجام می‌دهند. آنها در پایان روز هنوز دارای انرژی هستند، بنابراین هر دو شب‌ها تا دیروقت با هم حرف می‌زنند و چیزی نمی‌گذرد که عاشق هم می‌شوند. با وجود این وقتی صبح فرا می‌رسد بدون توجه به کم‌خوابی شب قبل، دوباره سرشار از انرژی و کاملا بیدار و آماده انجام وظیفه به بهترین وجه هستند. خیلی بد است که شیفتگی را نمی‌توان در دل نگه داشت!

این‌کتاب با ۳۸۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۵۸ هزار تومان منتشر شده است.