۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تهران » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 7112
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۷:۵۹
  • ارسال توسط :
چراغ عقل راهنمای زندگی  بشر است
چراغ عقل راهنمای زندگی  بشر است

چراغ عقل راهنمای زندگی بشر است

شخصی که دیروز مدیرکل یا رئیس بوده امروز در زندان است ، اینها همگی عبرت است.

حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه چراغ عقل راهنمای زندگی بشر است و بیان این موضوع که خداوند نعمت عقل را در وجود انسان قرار داده و انسان را به واسطه آن به دین هدایت می کند، گفت: این عقل ست که به انسان می گوید چه چیز به نفع و مصلحت دنیا و آخرت است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه عقل است که به انسان می گوید چه چیزی موجب آسیب و خسران دنیا و آخرت است، گفت: هیچ انسان عاقلی خود را جلوی گرگ نمی‌اندازد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاق های سیاسی و تغییر مواضع افراد در این رخدادها گفت: فردی را امروز در فتنه می‌بینیم که تا دیروز با انقلاب بود. اتفاق افتاده شخصی که دیروز مدیرکل یا رئیس بوده امروز در زندان است و سراغ او را باید در زندان‌ها گرفت، اینها همگی عبرت است.

حجت الاسلام صدیق با اشاره به اینکه این خطرات اخلاقی و سیاسی ممکن است در زندگی هر کسی اتفاق بیفتد، گفت: این نوع بلاهای مادی، معنوی، آبرویی و آخرتی پیش‌بینی نشده در کمین است و انسان را شکار می‌کند.

وی بر این موضوع تاکید کرد که برای اینکه گرفتار این خطرها و زیان ها و بلاها نشویم باید به سنگر دعا و نیایش پناه ببریم.

وی در بررسی اتفاق های ۹ دی سال ۸۸ با اشاره به اینکه دشمن با برنامه اربابان خارجی آتش فتنه را روشن کرد، ایجاد ناامنی، بهم ریختگی، حمله، شرارت و ایجاد شبهه و ندای الله اکبر سر دادن در شب‌ها را از جمله اقدامات فتنه گران خواند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه دشمنان از هر ابزاری برای بهم ریختن نظام اسلامی استفاده کردند به تدبیر مقام معظم رهبیر در مقابل فتنه گران اشاره کرد و گفت: این سکان داری رهبری بود که به واسطه سعه صدری که داشتند حاضر نشدند مشکل را نظامی حل کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آشفتگی اقتصادی که در زمان فتنه ۸۸ ایجاد شده بود، گفت:  حضور مردم و تجلی روح امام حسین(ع) بود که در یک حرکت خودجوش حضوری را ایجاد کردند که زمینه‌ای برای سران فتنه و فتنه‌گر باقی نماند.

وی با اشاره به اینکه پرچم فتنه از دست افرادی که فتنه را ایجاد کرده بودند گرفته شد اما جریان فتنه هنوز از بین نرفته است، گفت: دشمنان و فتنه گران به دنبال فرصت هستند تا ملت ایران را برای همیشه از استقلال، ثبات و پیشرفت‌شان بازدارند.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین گفت: اصلاح قیمت بنزین قانون بود که هم بر عهده دولت بود اما متاسفانه با عدم توجیه و عدم شناخت درست از ملت این طرح اجرا شد. مردم برای گرفتن حق شان به خیابان‌ها آمدند اما تک تک این مردم تا دیدند روال را برخلاف خواسته های خود دیدند صف خود را از اراذل و اوباش جدا کردند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه خطبه های امروز خود به موضوع بودجه سال ۹۹ نیز اشاره کرد و با بیان این نکته که رهبری بودجه ۹۸ را مبتلا به آشفتگی‌هایی می‌دیدند و ارشاد فرمودند که این بودجه را اصلاح کنید اما نه دولت و نه مجلس اهتمامی نسبت به این موضوع نداشتند، گفت: بودجه ۹۹ هم همان نسخه ۹۸ است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه یکی از مسائل مهم بریا کشور است و باید در همین مرحله اقتصاد مقاومتی به عنوان ملاک درنظر قرار می گرفت، گفت: متاسفانه این کار نشده است و  ۷۵ درصد بودجه عمومی را شرکت‌های دولتی به خود اختصاص دادند و نتیجه آن این شد که بودجه نظامی و امنیتی و همچنین آموزش و پرورش و حمایت از دهک‌های ضعیف و گونه که متوقع است پیش‌بینی نشده است البته امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه گام هایی را بردارد.