۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » صنعت، معدن و تجارت » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 17060
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
  • ارسال توسط :
چاپ  تلفیقی از هنر و صنعت است
چاپ  تلفیقی از هنر و صنعت است

چاپ تلفیقی از هنر و صنعت است

استان قزوین از حیث کمیت و کیفیت در حوزه چاپ، استانی پیشرو و فعال است .

وقایع خبری– اختتامیه نهمین جشنواره صنعت چاپ استان قزوین (ویژه تجلیل از فعالان عرصه چاپ) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت: سعی کردیم در هفته چاپ در شهریورماه خدمت برخی از فعالان عرصه چاپ استان رسیده و با آنان دیدار و گفتگو کرده و با مسائل کاریشان از نزدیک آشنا شویم و اکنون نیز قصد تقدیر از فعالان حوزه صنعت چاپ استان را داریم.

اسماعیلی ضمن بزرگداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: حوزه نشر و چاپ به نوعی بایکدیگر پیوند خورده است و حوزه چاپ مطمئنا در بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار اثرگذار است و یکی از حلقه های زنجیره فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می شود و شاید چون خروجی کار از حوزه چاپ و واحدهای چاپی بیرون می آید، می تواند حلقه نهایی به حساب آید که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: استان قزوین به عنوان یکی از استان های فعال و پیشرو در عرصه چاپ محسوب می شود.اگر چاپ را تنها یک صنعت در نظر بگیریم، شاید کمی اجحاف در مورد این واژه باشد چراکه چاپ در واقع تلفیقی از هنر و صنعت است.

وی در این خصوص خاطرنشان ساخت: بسیاری از محصولاتی که در حوزه‌های فرهنگی با آن روبرو هستیم محصول چاپ، چاپخانه ها و واحدهای چاپی هستند که ما می توانیم هم بحث هنر را در این محصولات فرهنگی و هم مباحث صنعتی را در آنها متبلور ببینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان داشت: آنچه که به عنوان تولیدات و محصولات فرهنگی با آن مواجه هستیم و در واقع هرآنچه که به عنوان خروجی های اصلی حوزه فرهنگ محسوب می شود، نتیجه تلاش و کوشش چاپخانه‌ها و واحدهای چاپی است و این مسئله جایگاه ویژه این حوزه را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

اسماعیلی عنوان داشت: توجه متولیان فرهنگی و صنعتی به این موضوع می‌تواند در ارتقاء جایگاه این حوزه بسیار اثرگذار باشد و باید همه متولیان دست به دست هم دهند تا بتوانیم این حوزه‌ را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی یاداورشد: استان قزوین از حیث کمیت و کیفیت در حوزه چاپ، استانی پیشرو و فعال است و باید تلاش کنیم تا مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را با کمک شما دوستان برطرف سازیم.

این مقام مسئول گفت: با استاندار و اداره صنعت معدن و تجارت مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم یک اتحادیه مستقل برای این حوزه داشته باشیم چراکه اکنون ما حدودا ۸۰ واحد چاپی در استان داریم و باید بتوانیم آنرا به ۱۰۰ واحد برسانیم تا یک اتحادیه مستقل برای آن تشکیل گردد.

وی در پایان ابراز داشت: در این شرایط سخت اقتصادی کشور خیلی خوشحالیم که صنعت چاپ در استان قزوین همچنان زنده و پویا و فعال در حال ادامه دادن به مسیر خود می باشد و امیدواریم که روز به روز شاهد رونق و ارتقای این حوزه در استان قزوین باشیم. 

۵

در خاتمه این برنامه از علی دارابی پیشکسوت حوزه چاپ، سید مسعود صادقی عقیلی مدیر عامل و آرش زندپور مدیر کارخانه صنابع چاپ و بسته بندی آیسان مهر البرز ، محمدعلی اخلاقی مدیر عامل شرکت عماد گستر رادین کار، مهندس رجایی فر مدیر عامل شرکت آذین چاپ البرز، سید عبدالعظیم موسوی مدیر عامل شرکت فرهنگی ولایت قزوین به عنوان واحد نوآور و کارآفرین برتر تقدیر شد.

همچنین از بهمن بیاضیان مدیر عامل شرکت چاپ پلات قزوین، سید احمد خاکبازان مدیر عامل شرکت چاپ شیان آویژه و محسن زنجانی مدیر عامل شرکت چاپ و بسته بندی ایران رول به عنوان صادرکنندگان محصولات چاپ تقدیر شد.

حامد محمد زمانی از چاپ ولایت، مهدی محمودیان از شرکت آیسان مهر البرز، نازی یوسف نژاد از شرکت اعتماد گستر و حامد قائمی از شرکت آذین چاپ البرز نیز به عنوان نیروی کار واحدهای چاپی و همچنین بهمن نوروز زاده طراح چاپ دانش به عنوان برگزیده مسابقه طراحی پوستر تقدیر به عمل آمد.

۴۴