۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » قزوین
  • شناسه : 16172
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
  • ارسال توسط :
پیکر شهید زکریا شیری شنبه تشییع می‌شود
پیکر شهید زکریا شیری شنبه تشییع می‌شود

پیکر شهید زکریا شیری شنبه تشییع می‌شود

روز جمعه پیکر شهید شیری به معراج شهدای قزوین منتقل می‌شود .

وقایع خبری- حسینعلی شالی، مسؤول ایثارگران سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: قرار بر این است که به‌دلیل شرایط شیوع کرونا تشییع پیکر شهید شیری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی افزود: روز جمعه پیکر شهید زکریا شیری از معراج شهدای تهران تحویل گرفته خواهد شد و به معراج شهدای قزوین منتقل می‌شود و صبح روز شنبه، مصادف با شهادت امام‌رضا(ع) ساعت ۷:۳۰ به‌صورت کاروان ماشینی تا شهر اقبالیه تشییع می‌شود و ساعت ۹ نیز پس از انجام سان نظامی، مراسم کوتاهی برگزار شده و این شهید در گلزار شهدای اقبالیه تدفین خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: تدابیری اندیشیده شده که افرادی مسؤول ضدعفونی مداوم جمعیت تشییع کنندهٔ پیکر شهید باشند تا مسائل بهداشتی رعایت شود.

شالی اظهار کرد: در گذشته و پیش از شیوع کرونا، برنامهٔ تشییع شهدای تفحص شده به این صورت بود که پیکر شهید در سطح شهر و هیئت‌ها گردانده می‌شد، اما در رابطه با این شهید بزرگوار به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی همهٔ این برنامه‌ها و مراسم لغو شده است.

وی با اشاره به بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، عنوان کرد: مردم تلاش کنند جهت جلوگیری از شیوع کرونا در مراسم تشییع تجمع نکنند.

شهید زکریا شیری از شهدای مدافع حرم استان قزوین است که سال ۹۴ در العیس سوریه، درست ۳ روز پس از تولد ۲۹ سالگی‌اش به شهادت رسید و اکنون پیکر مطهرش پس از ۵ سال به میهن اسلامی بازگشته است. کتاب «کاش برگردی» روایت مادر شهید از زندگی کوتاه اما پر برکت شهید شیری به قلم رسول ملاحسنی است.