۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بازار
  • شناسه : 37459
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۵
  • ارسال توسط :
پیوستن ۹ میلیون ۴۰۰ هزار درگاه الکترونیکی به پرونده های مالیاتی
پیوستن ۹ میلیون ۴۰۰ هزار درگاه الکترونیکی به پرونده های مالیاتی

پیوستن ۹ میلیون ۴۰۰ هزار درگاه الکترونیکی به پرونده های مالیاتی

در بخش شناسه کالا و خدمات عمومی تاکنون ۴۸ شناسه خدمات و بیش از ۳۷ هزار شناسه کالا تخصیص یافته است.

از نیمه دوم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ابزار پرداخت (پایانه) به پرونده‌های مالیاتی متصل شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح اقدامات این سازمان در راستای اجرای ماده (۱۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و آخرین وضعیت شناسه کالا و خدمات از دی ماه ۱۴۰۰ گفت: نزدیک به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ابزار پرداخت به پرونده‌های مالیاتی متصل شده است.

بر اساس این گزارش ، موحدی بکنظر درخصوص اقدامات انجام شده در راستای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار داشت: با هماهنگی بانک مرکزی عملیات ساماندهی دستگاه‏های کارت‏خوان و درگاه‏های الکترونیکی پرداخت از نیمه دوم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد که براساس آن الصاق نزدیک به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ابزار پرداخت (ترمینال) به پرونده‌های مالیاتی و تشکیل بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده مالیاتی جدید صورت پذیرفته و ساماندهی مالیاتی ابزار‌های پذیرش در حال حاضر کامل شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شناسه کالا و خدمات نیز عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی با نمایندگان وزارت صمت در خصوص کدینگ کالا/خدمات، طراحی و تولید سامانه دریافت فایل شناسه کالا / خدمات در درگاه سازمان جهت استفاده مؤدیان به نشانی https://stuffid.tax.gov.ir و انتشار راهنمای اخذ و استفاده از شناسه عمومی و اختصاصی کالا / خدمت در درگاه ملی مالیات از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مذکور است.

موحدی بکنظر درخصوص آخرین وضعیت تخصیص شناسه کالا و خدمات تصریح کرد: در بخش شناسه کالا و خدمات عمومی تاکنون ۴۸ شناسه خدمات و بیش از ۳۷ هزار شناسه کالا تخصیص یافته است. همچنین در بخش شناسه کالا و خدمات اختصاصی نیز تاکنون بیش از ۱۳ هزار شناسه خدمات و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار شناسه کالا تخصیص یافته است.