۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » رفاه » سفر
  • شناسه : 4410
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
  • ارسال توسط :
پیش فروش بلیط اربعین به صورت اینترنتی ۳ مهر آغاز می‌شود.
پیش فروش بلیط اربعین به صورت اینترنتی ۳ مهر آغاز می‌شود.

پیش فروش بلیط اربعین به صورت اینترنتی ۳ مهر آغاز می‌شود.

در ایام اربعین امسال قطارهای مناسب برای آسایش مسافران در نظر گرفته شده است.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن کشور در نشست خبری با موضوع ظرفیت‌ها و برنامه‌های اربعین حسینی که در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزارشد گفت: امسال طبق رواب سال‌های گذشته راه آهن کشور ستاد اربعین را به منظور جابجایی زائران اربعین تشکیل داده است.

او ادامه داد: پیش فروش بلیط اربعین به صورت اینترنتی ۳ مهر ساعت ۱۰ آغاز می‌شود.

رسولی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۸۵۸ قطار با ظرفیت ۴۳۶ هزار صندلی برای خدمات رسانی زائران تدارک دیده شده که روزانه ۵۴ قطار در ۱۵ روز جابجایی زائران را انجام می‌دهد.   معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برای اربعین امسال علاوه بر قطار‌های کنونی قطار‌های ویژه‌ای هم در مسیر تهران _کرمانشاه و مشهد_کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رسولی با اشاره به ادامه راه آهن کرمانشاه تا خسروی گفت: در این مسیر یکی از کریدور‌های بین المللی کشور محسوب می‌شود و هم اکنون نیز می‌تواند کارکرد ترانزیتی داشته باشد.

او افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد جابجایی مسافران نسبت به سال گذشته داریم به طوری که سال گذشته ۲۹۶ هزار نفر خدمات به مسافران ارائه شد و امسال هم برای ۴۳۶ هزار نفر برنامه ریزی برای خدمات رسانی تدارک دیده شده است به طوری که ۴۷ درصد ظرفیت واگن برای امسال برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قطار‌های فوق العاده و جدیدی در مسیر‌های قم _خرمشهر، قم_کرمانشاه، تهران _همدان، اهواز_شلمچه و اصفهان_کرمانشاه ایجاد شده و تمامی ایستگاه‌های کل کشور از نظر زیر ساختی برای خدمت رسانی فراهم شده است.

رسولی گفت: مسیر زاهدان به کرمانشاه و زاهدان به خرمشهر هم امسال برای جابجایی مسافران اربعین اضافه شده است که زائران کشور پاکستانی هم از زاهدان به مرز ایران و عراق منتقل می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به قیمت بلیط‌های اربعین گفت: ما در اربعین به هیچ وجه افزایش قیمتی نداریم و تمامی نرخ‌های مصوب اعلام شده است و جابجایی مسافران صورت می‌گیرد.

رسولی ادامه داد: قیمت قطار‌های مسیر اربعین به شرح ذیل است؛ تهران کرمانشاه ۴ تخته ۱۹۵، ۶ تخته ۱۷۰ هزار تومان و قطار اتوبوسی ۵۰ هزارتومان مشهد خرمشهر ۴ تخته ۲۷۲، ۶ تخته ۱۹۲ هزار تومان تهران خرمشهر ۴ تخته ۱۵۳ هزار تومان کرمانشاه مشهد ۴ تخته ۱۹۵ و ۶ تخته ۱۸۵ هزار تومان مشهد همدان ۴ تخته ۲۰۰ هزارتومان ،و، تهران همدان، اتوبوسی ۴۷ هزارتومان مصوب شده است.  

معاون وزیر راه با بیان اینکه امسال در ابتدای امسال پس از سه سال اجازه افزایش میانگین ۲۲ درصدی قیمت بلیط قطار داده شد، گفت: در ایام اربعین امسال قطارهای مناسب برای آسایش مسافران در نظر گرفته شده است.

رسولی گفت: از ایستگاه های راه‌آهن کرمانشاه و همدان اتوبوس به مقاصد پایانه های مرزی در نظر گرفته شده است که با هماهنگی سازمان راهداری اقدام به انتقال زائران به پایانه های مرزی ۴ گانه می کنند.