۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 30453
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
  • ارسال توسط :
پیش بینی حضور ۵ میلیونی ایرانیان در سفر اربعین
پیش بینی حضور ۵ میلیونی ایرانیان در سفر اربعین

پیش بینی حضور ۵ میلیونی ایرانیان در سفر اربعین

با توجه به کاهش آمار کرونا و مبتلایان به این بیماری پیش بینی می‌شود ۵ میلیون نفر در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور در نشست ستاد اربعین استان فارس با بیان اینکه درمراسم پیاده روی اربعین سال‌های قبل زائران بسیاری نه تنها از ایران که از دیگر کشور‌ها هم به کشور عراق رفت و آمد داشتند گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری بر هرچه بهتر برگزارشدن مراسم اربعین به عنوان یک هویت جهانی، باید همه ۲۸ دستگاه اجرایی عضو کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین تلاش کنند تا در مراسم اربعین و استقرار موکب‌ها بهترین اتفاق رقم بخورد.
حجت الاسلام احمدی در ادامه با بیان اینکه نباید فراموش کرد که ما رقیب عراقی‌ها نیستیم و باید به حاکمیت دولت عراق که یک حاکمیت شیعی است با حرمت و احترام برخوردشودافزود:حفظ تکریم مردم عراق به عنوان میزبان و به رسمیت شناختن آداب و فرهنگ آن‌ها مورد تاکید است.

حجت الاسلام احمدی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ مجموعه شعر وسفرنامه آماده شده است و همه علاقمندان و هنرمندان می‌توانند تولیدات خود را در سایت اربعین بارگذاری کنند تا پس از تایید مورد استفاده قرار گیرد.
ایمانیه استاندار فارس، هم در این جلسه با تاکید بر اینکه مسیر‌های حرکت زوار از شرق به سمت غرب کشور به طور دقیق مشخص شود گفت: باید شهرداری شهر‌های مسیر، پیش بینی بیش از ۵۰ درصد افزایش عبور زائران نسبت به سال‌های قبل، هم برای تهیه غذا و هم اسکان آن‌ها را داشته باشند تا زوار با مشکل روبرو نشوند.
ایمانیه، همچنین بر استقرار پایگاه‌های مراقبتی در مسیر برای حفظ بهداشت زوار در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و‌مسری تاکید کرد.
وی افزود: اگر بنا باشد زائران برای ورود به کشور عراق ویزا دریافت کنند کنسولگری عراق هرچه سریع‌تر اعلام کند و کار‌های لازم را انجام دهد.
نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز هم با بیان اینکه هر سال در مسیر شلمچه موکب حضرت احمد بن موسی (ع) مستقر می‌شود گفت:باتوجه به گرمی هوا و‌وجود گرد و غبار باید وضعیت مناسب تری برای استراحت و اسکان در موکب‌ها به خصوص موکب احمد بن موسی ایجاد شود.
آیت الله دژکام افزود: اگر بخواهیم کارمان یک کار امام‌حسینی باشد نیاز به یک عزم جدی و‌حمایت همگانی است.