۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 13579
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
  • ارسال توسط :
طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی روز جامعه  است
طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی روز جامعه  است

طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی روز جامعه است

مراکز مشاوره خانواده در زمره طلایه داران صلح وسازش هستند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:
پیشگیری از فروپاشی بنیان خانواده در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی موثرخواهد بود
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی فولیان در جریان بازدید از مراکز مشاوره خانواده که به منظور ارزیابی وضعیت خدمات ارایه شده از سوی این مراکز به زوجین متقاضی طلاق انجام شد، با اشاره جایگاه، اهمیت و نقش نهاد خانواده به عنوان اولین عامل جامعه پذیری در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی فرد ، گفت: طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی روز جامعه است و می تواند جرم زا باشد و به ساختارهای اجتماعی آسیب رساند.
وی افزود : از مراکز مشاوره خانواده انتظار می رود به منظور استحکام بنیان خانواده تدابیر لازم را بکار گیرند و با کالبدگشایی دقیق و علمی مسائل مبتلابه زوجین و ارایه مشاوره صحیح ، موجبات تغییر نگرش آنها نسبت به زندگی مشترک شده و تمام تلاش خود را برای پیشگیری از فروپاشی خانواده آنها بکار گیرند. چرا که از راهبردهای اساسی پیشگیری از بروز جرایم و آسیب های اجتماعی، پیشگیری از فروپاشی نهاد خانواده است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به هدف از این بازدیدها گفت: ارزیابی، شناسایی نقاط قوت وضعف و نظارت بر فعالیتهای مراکز مشاوره خانواده طرف تفاهم با معاونت اجتماعی و پیشگیری از اهداف این بازدیدهاست چرا که در سایه نظارت و هدایت، مراکز مشاوره خانوداه تقویت و رشد می نمایند.
این مقام قضایی ، کیفی سازی مشاوره را یکی از الزامات و ضرورت های توفیق آنها در افزایش میزان صلح وسازش بین زوجین عنوان کرد وافزود: مراکز مشاوره خانواده نیز در زمره طلایه داران صلح وسازش هستند و مشاوران ، با برقراری صلح وسازش و جلوگیری از فروپاشی خانواده، خداوند را خشنود می کنند و انتظار می رود تمام تلاش خود را بکارگیرند تا زوجین از تصمیم خود برای جدایی و طلاق منصرف شوند.
گفتنی است تعداد ۱۵ مرکز مشاوره خانواده در استان قزوین طرف تفاهم با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین هستند و به طرفین پرونده های طلاق ارجاع شده از سوی شعب محاکم خانواده ، خدمات روانشناختی ، مذهبی و حقوقی ارایه می دهند.