۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 38625
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
  • ارسال توسط :
پویش نذر خون تا سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد
پویش نذر خون تا سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد

پویش نذر خون تا سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد

خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و برای ترویج اهدای خون سالم در خانواده و جامعه نقش بسیار موثری دارند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پویش نذر خون با عنوان “مهر فاطمی”در سراسر کشور برگزار شد و تا سالروز ولادت آن حضرت ، ادامه خواهد داشت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اتقال خون استان قزوین؛ پویش سراسری نذر خون با عنوان” مهر فاطمی ” با شعار “بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون” از ۲۶ آذر ماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اداره کل انتقال خون استان قزوین ، آغاز شد و تا ۱۳ دی ماه، سالروز ولادت آن حضرت ادامه خواهد داشت.
سرپرست اداره کل انتقال خون استان قزوین گفت:با توجه به نیاز همیشگی به خون و فرآورده های آن، نیازمند استمرار همراهی مردم برای اهدای خون ونجات جان بیماران هستیم .

وی با اشاره به آمار زیر هفت درصدی بانوان استان برای مشارکت در امر انساندوستانه اهدای خون اضافه کرد: خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و برای ترویج اهدای خون سالم در خانواده و جامعه نقش بسیار موثری دارند. آنها به خاطر خودمراقبتی بیشتر و رفتارهای پرخطر کمتر، خون سالم تری دارند و می‌توانند با اهدای خون مستمر یاری رسان بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خون باشند.

وی افزود: زنان در هر عرصه‌ای که اراده کردند، از مبارزات دفاع مقدس تا عرصه‌های مختلف مدیریت نظام، نقش ممتاز و فوق‌العاده خود را ایفا کرده‌اند و در واقع زن به عنوان ستون خانواده می‌تواند در تغییر نگرش و آگاهی افزایی اعضای خانواده نسبت به ضرورت و حیات بخش بودن ،اهدای خون نقش آفرین باشد.
گفتنی است ؛ هر فرد سالم در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال با حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌تواند اقدام به اهدای خون نماید.

بانوان نیز تا قبل از دوره یائسگی می‌توانند حداکثر سه بار در سال و در هر بار ۴۵۰ میلی‌لیتر خون اهدا کنند. همچنین قرص‌های حاوی آهن در اختیار تمام زنان در سنین باروری که موفق به اهدای خون می‌شوند، قرار داده می‌شود و آموزش‌های لازم در زمینه نحوه مصرف و توصیه‌های پزشکی به آن‌ها ارائه می‌شود