۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » همدان
  • شناسه : 21067
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
  • ارسال توسط :
پوشش بیش از ۹۰ درصدی اینترنت روستایی تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه
پوشش بیش از ۹۰ درصدی اینترنت روستایی تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه

پوشش بیش از ۹۰ درصدی اینترنت روستایی تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه

با پیگیری‌های انجام شده ارائه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه از سر گرفته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان همدان اعلام کرد: با نصب ۱۰۸ سایت تلفن همراه تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت همراه مجهز می‌شوند. ​
به گزارش وقایع خبری به نقل از «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات بعد از ورود به استان همدان به همراه استاندار این استان در جلسه کنترل پروژه طرح‌های توسعه ارتباطات روستایی شرکت و پروژه‌های در حال انجام استان را از نزدیک پیگیری کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت مناسب پوشش اینترنت در مناطق روستایی و شهری این استان، گفت: با توجه به هدف گردشگری بودن روستاها و مناطق این استان موضوع توسعه پوشش اینترنت تلفن همراه باید با جدیت پیگیری شود.
آذری جهرمی با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان همدان، تصریح کرد: ما توسعه ارتباطات در مناطق روستایی را باهدف دسترسی اهالی این روستاها به اینترنت پیگیری می‌کنیم البته ازنظر دسترسی روستائیان به اینترنت خانگی وضعیت مناسب است. وی هدف دیگر را دسترسی گردشگران به اینترنت پرسرعت عنوان کرد و افزود: گردشگران امکان استفاده از اینترنت ADSL را ندارند به همین دلیل نیاز به اینترنت پهن باند موبایل وجود دارد که برای تکمیل این خدمت باید اقداماتی انجام شود. وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه قرار بود با نصب ۱۰۸ سایت تلفن همراه در مناطق روستایی این استان پوشش اینترنت روستایی به بالای ۹۰ درصد برسد، گفت: به دلیل مشکلات مربوط به تحریم تجهیزات لازم برای این تصمیم تا حدودی عقب افتاد ولی هم‌اکنون تجهیزات فراهم شده است. وی افزود: دوستان تأکید داشتند که پروژه‌ها افتتاح شود اما من اعلام کردم تا به‌صورت کامل آماده نباشد هیچ پروژه‌ای را افتتاح نمی‌کنم.
آذری جهرمی خبر داد:کار نصب ۵۵ سایت تاکنون انجام‌شده و بقیه این پروژه تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین وزیر ارتباطات در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در همدان گفت: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه که با ابلاغ مراجع فرهنگی متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته می‌شود. وی اظهار داشت: ارائه این بسته‌ها توسط اپراتورهای تلفن همراه از یک سال گذشته محدود شده بود.
آذری جهرمی عنوان کرد: دیدگاه برخی از مراجع فرهنگی این بود که بسته‌های اینترنت شبانه موجب می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان شب بیدار بمانند؛ ما گفتیم اگر اینترنت نباشد با چیز دیگری بیدار می‌مانند و ماهواره می‌بینند. وی تصریح کرد: با این وجود، با پیگیری‌های انجام شده ارائه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه از سر گرفته می‌شود.