۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 2640
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
  • ارسال توسط :
پلیس و رسانه دو رکن امنیت عینی و ذهنی در جامعه  هستند
پلیس و رسانه دو رکن امنیت عینی و ذهنی در جامعه  هستند

پلیس و رسانه دو رکن امنیت عینی و ذهنی در جامعه هستند

از نظر ما هیچ رسانه‌ای یا خبرنگاری بر رسانه و خبرنگاران دیگر ارجح نیست

سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در نشستی که امروز با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای رسانه و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران بیشترین خدمت را برای پیشرفت و آبادانی کشور می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها مشکلات و نقاط ضعف را می‌بینند و به مسئولان انتقال می‌دهند و در برخی مواقع با تحقیقاتی که انجام می‌دهند، راهکار‌های خوبی ارائه می‌کنند.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در عصر ارتباطات، نقش خبرنگاران به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی، مؤثر و اساسی است و نقش رسانه در فرهنگ‌سازی و کاهش تخلف ها، بسیار مؤثر و ستودنی است.
سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی بر این باور است که نقش اصحاب رسانه در موفقیت‌های این نیرو بسیار زیاد بوده و ناجا توانسته است در کنار رسانه‌ها به خوبی مسئولیت‌ها و مأموریت‌های خود را انجام دهد.
وی بیان کرد: خبرنگاران و پلیس مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند به هم کمک کنند و از روزی که به عنوان فرمانده ناجا منصوب شدم، هیچ موقع نبوده است که از شما استقبال نکرده باشیم.
بالاترین مقام انتظامی کشور گفت: کار ما با مردم و در منظر دید مردم است و برای اینکه مأموریت‌های ناجا به مردم اطلاع‌رسانی شود، نیازمند حضور فعال رسانه‌ها هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: هیچ سدی در برابر ارتباط رسانه‌ها با فرمانده ناجا وجود ندارد و نخواهد داشت.

سردار احمد نوریان نیز با گرامیداشت یاد خبرنگاران شهید اظهار داشت: کشور ما از جامعه‌ای با تنوع فرهنگ‌ها، آداب و رسوم برخوردار است که از نگاه داخلی، این موضوع یک فرصت و از نگاه خارجی یک تهدید محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: دشمن با تحریم و فشار‌های معیشتی به دنبال ایجاد تفرقه در داخل کشور است.
معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: پلیس و رسانه دو رکن امنیت عینی و ذهنی در جامعه هستند و سیاست رسانه‌ای پلیس همکاری تنگاتنگ با رسانه‌هاست.
سردار نوریان تصریح کرد: رسانه‌ها حلقه‌های واسط بین مردم و پلیس محسوب می‌شوند و می‌توانند با ایفای صحیح نقش خود احساس امنیت را در جامعه افزایش دهند.
وی گفت: دشمنان با سیاه‌نمایی به دنبال ایجاد هرج و مرج در کشور هستند و رسانه‌های کشور به عنوان برقرارکننده امنیت روانی در داخل کشور باید با انتشار اخبار، با رسانه‌های معاند مقابله کنند.

 سخنگوی ناجا خاطر نشان کرد: پلیس و رسانه‌های متعهد و وظیفه شناس در کنار یکدیگر به عنوان ۲ رکن اصلی تأمین امنیت عینی و ذهنی جامعه می‌توانند نقش کلیدی در ایجاد انسجام و انضباط اجتماعی و همچنین حفظ و توسعه امنیت و روحیه قانونمداری ایفای کنند.
سردار نوریان گفت: سیاست رسانه‌ای نیروی انتظامی همکاری تنگاتنگ با نظام رسانه‌ای رسمی کشور با هدف مرجعیت سازی و افزایش نفوذ خبری آن‌ها در بین افکار عمومی داخلی و تبدیل به حلقه واسط بین مردم و پلیس جهت دریافت اطلاعات و انتشار اخبار و رویداد‌های انتظامی و حوادث است یعنی کانال ارتباطی پلیس با مردم، رسانه‌های رسمی ما هستند.
وی تصریح کرد: یکایک شما خبرنگاران و نهاد‌های رسانه‌ای در کمال صداقت و امانتداری به دنبال آگاه سازی، آموزش و توانمندسازی مخاطبان خود هستید و از نظر ما وجود چنین خبرنگار با مسئولیت و تعلق اجتماعی بالا، فرصتی ارزشمند برای ارتقاء شاخص احساس امنیت در جامعه است.
سخنگوی ناجا گفت: امروز مشی و راهبرد رسانه‌های بیگانه و معاند در مواجهه با پلیس، انتشار اخباری با رویکرد تخریب، سیاه نمایی، شایعه سازی، بی اخلاقی، دروغ پراکنی، ترغیب به رفتار‌های هنجارشکنانه، ترویج هرج و مرج و گسترش فرهنگ لمپنیسم است.

وی ادامه داد: در حالی که از نگاه ما رسانه‌های متعهد و دلسوز مردم و نظام به عنوان حافظ امنیت روانی جامعه با رعایت اصولی، چون نقد مشفقانه، امانتداری، اخلاق مداری، قانون مداری و صداقت و شفافیت در مسیر مقابله با رویکرد مخرب جریان رسانه‌ای مزدور گام بر می‌دارد؛ به طور قطع، پلیس از چنین رسانه و خبرنگاری حمایت همه جانبه می‌کند و آن‌ها را یار و یاور خود می‌داند.
وی تصریح کرد: انتظار پلیس از رسانه‌های متعهد و حرفه‌ای داخلی، همان رسالت و هدف غایی شما اصحاب رسانه در جهت روشنگری، افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان، انتشار اخبار صحیح و امیدبخش، مقابله بموقع با شایعه‌ها و سیاه نمایی و دروغگویی در فضای مجازی و صیانت از اقتدار و سیمای واقعی پلیس به عنوان نماد اقتدار حاکمیت ملی در اذهان عمومی است.
سردار نوریان تصریح کرد: مرکز اطلاع رسانی ناجا باید در جهت شفافیت رسانه‌ای و دسترسی بموقع و آسان خبرنگاران داخلی که از نظر ما زبان و صدای مردم محسوب می‌شوند، در ارائه اخبار و اطلاعات پیرامون رویداد‌های انتظامی بموقع عمل کند و هر گونه تبعیض، نابرابری، رانت خبری و ارتباط گزینشی از نظر ما قابل پذیرش نیست و به یاری خدا تلاش خواهیم کرد این مهم در سال جاری محقق شود.
سردار نوریان گفت: از نظر ما هیچ رسانه‌ای یا خبرنگاری بر رسانه و خبرنگاران دیگر ارجح نیست، ملاک کارکرد‌ها و رویکردها، خط مشی و تمایز‌های ماهوی است که رسانه‌های نوشتاری، تصویری، دیداری با یکدیگر دارند.