۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » بهداشت و درمان » جامعه » درمان » قزوین
  • شناسه : 13508
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
  • ارسال توسط :
پلمپ ۱۳ واحد عرضه قلیان در قزوین
پلمپ ۱۳ واحد عرضه قلیان در قزوین

پلمپ ۱۳ واحد عرضه قلیان در قزوین

عرضه قلیان چه در ایام کرونا و چه پساکرونا، جرم است.

در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه و ارتقاء شاخص های سلامت، بهداشت وامنیت غذایی وهمچنین احیاء حقوق عامه ، با توجه به وضعیت خاص جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا، طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی به ویژه قلیان در قهوه خانه‌ها و برخورد با صنوف متخلف و غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی ،پلیس نظارت بر اماکن عمومی ،اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی در استان قزوین اجرایی شد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در این خصوص به خبرنگار ” وقایع خبری ” گفت : اتاق اصناف استان باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی به واحدهای صنفی اطلاع رسانی کند که عرضه قلیان چه در ایام کرونا و چه پساکرونا، جرم است و قانون گذار در قانون مبارزه با دخانیات، این رفتار را جرم انگاری کرده و در حال حاضر نیز یکی از راه‌های سریع انتقال بیماری کرونا استفاده از قلیان است.
وی افزود: به مراجع انتظامی ابلاغ کرده‌ایم که حوزه استحفاظی خود را با استفاده از ظرفیت پلیس اماکن، رصد کرده و اجازه ندهند عرضه قلیان از علل شیوع کرونا شود.
این مقام قضایی در ادامه تصریح نمود: از مردم می‌خواهیم در راه مبارزه با عرضه و مصرف قلیان با ما همکاری کنند و فعالیت غیرمجاز هرگونه قلیان سرا و مراکز عرضه قلیان را گزارش کنند.
فولیان گفت:۱۳مرکز عرضه قلیان غیرمجاز را به علّت فعالیت غیرقانونی و عدم پایبندی به قوانین صنفی شناسایی و پلمپ شد.