۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاست » شوراهای شهر و روستا » قزوین
  • شناسه : 30274
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
  • ارسال توسط :
پروژه تئاتر شهر تا پایان امسال تکمیل می شود
پروژه تئاتر شهر تا پایان امسال تکمیل می شود

پروژه تئاتر شهر تا پایان امسال تکمیل می شود

سیاست شورای شیشه ای در شورای ششم دنبال می شود .

در راستای اطلاع رسانی شفاف و دقیق ،سیاست شورای شیشه ای در شورای ششم دنبال می شود و علاوه بر پخش زنده جلسات ،هر هفته مصوبات و اقدامات شورا به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

قاسم اللهیاری سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی، ورزشی بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها برگزار شد، با تاکید بر اهمیت شفافیت در امر اطلاع رسانی در این دوره از شورا اظهار کرد: نگاه شورای ششم به امر اطلاع رسانی، تحقق شورای شیشه ای است و در این راستا نیز مقرر شده تا علاوه بر پخش زنده جلسات صحن و کمیسیونهای تخصصی شورا در بستر فضای مجازی، به صورت هفتگی نیز مصوبات و اقدامات شورا به اطلاع شهروندان برسد.

وی در ادامه سخنانش به سیاست شورا در موضوع عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز از ابتدای شورای ششم به طور جدی وارد عمل شدیم و با بررسی موضوعات در کمیسیونهای تخصصی شورا سعی شد تا در موضوعات مختلف عدالت اجتماعی رعایت شود.

اللهیاری با بیان اینکه” شورای ششم در حوزه فرهنگی به دنبال سیاست گذاری است” افزود: در حوزه فرهنگی بیشتر به دنبال سیاستگذاری هستیم و تلاش داریم به سمت موضوعات کلان در حوزه سیاستگذاری فرهنگی شهر حرکت نماییم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: در این راستا نیز توجه به نقاط منفصل شهری و نقاط کم برخوردار شهر قزوین در دستور کار شورا قرار دارد و به زودی نیز چندین پروژه فرهنگی در محدوده جنوب و حاشیه شهر افتتاح خواهد شد تا برای برقراری عدالت اجتماعی در شهر قزوین قدمی برداشته شود.

به گفته سخنگوی پارلمان محلی قزوین احداث پروژه های فرهنگسرا در هادی آباد و خانه های فرهنگ ناصرآباد و چوبیندر در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد و امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

اللهیاری در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت مجموعه تئاتر شهر قزوین گفت: تلاش می‌شود تا مجموعه تئاتر شهر امسال به بهره‌برداری برسد و جشنواره استانی تئاتر را در سال جاری در محل تئاتر شهر برگزار کنیم.

سخنگوی پارلمان محلی قزوین همچنین در ادامه جلسه در پاسخ به سوالی پیرامون تخریب ستون سیمانی واقع در میدان آزادی (سبزه میدان )خاطر نشان کرد:نگاه مدیریت شهری در تخریب این ستون سنگی مطلقاً سیاسی نبود و تنها بر اساس کاربری بود چرا که در طراحی سبزه میدان که توسط استاد مجابی صورت گرفته؛ در محل ستون سنگی ساخت آب‌نما طراحی شده، ضمن اینکه نظر میراث فرهنگی نیز بر این است که این ستون ارزش میراثی و تاریخی ندارد.

وی همچنین در خصوص اقدامات شورای ششم در بدهی های شهرداری به بانک شهر تصریح کرد: از ابتدای شورای ششم دغدغه تمامی اعضا پرداخت بدهی های شهرداری به بانک شهر بود که در این راستا اقدامات خوبی انجام شد و در نهایت نیز از مبلغ بدهی شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان کسر شد که این اقدام به نفع شهر و شهروندان می باشد.

سخنگوی پارلمان محلی قزوین در ادامه سخنانش به فضاسازی جدید در بوستان مادر و کودک اشاره نمود و گفت: در ارتباط با بوستان مادر و کودک، جلسات متعددی را با صاحب نظران وکارشناسان امر برگزار کردیم و در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا فضاسازی‌های خوبی صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در بخش پایانی سخنانش در این نشست خبری به هوشمند سازی تمام فرآیندهای شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت:شورای شهر به دنبال هوشمندسازی شهرداری است که با اجرای آن، تمام خدمات شهرداری از پرداخت کرایه تاکسی تا صدور پروانه‌های شهرداری به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی، ورزشی، بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهرقزوین، همچنین در خصوص وضعیت فعالیت نشریه پیام شهر نیز گفت: این نشریه با سیاست و برنامه های جدید به صورت برخط و چاپی به زودی و در قالب جدید،فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.