۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 29187
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • ارسال توسط :
پروژه اطلس بقاع و اماکن متبرکه قزوین تا پایان امسال می شود
پروژه اطلس بقاع و اماکن متبرکه قزوین تا پایان امسال می شود

پروژه اطلس بقاع و اماکن متبرکه قزوین تا پایان امسال می شود

در سایه تلاش‌های به عمل آمده پروژه "اطلس بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین" تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و به اتمام خواهد رسید.

رحیمی، رئیس بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: در این پروژه که برای اولین بار اجرا شده، مختصات جغرافیایی کلیه بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین به تعداد ۲۶۴ بقعه و مکان متبرکه، بر اساس مختصات جهانی UTM برداشت و موقعیت آن‌ها بر روی نقشه‌های تحویلی، جانمایی می‌شود.

رئیس بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون مرحله عکاسی ۱۶۹ امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین به همت روابط عمومی این اداره کل انجام شده است و طبق برنامه ریزی زمانی که انجام شده است تا پایان سال ۱۴۰۰ این مرحله به پایان خواهد رسید.

رحیمی تصریح کرد: در این پروژه، علاوه بر جمع آوری موقعیت جغرافیایی و اطلاعات مکانی بقاع و اماکن متبرکه، اطلاعات توصیفی آن‌ها شامل وضعیت راه‌های دسترسی، شرایط آب و هوایی، اقلیم و سایر اطلاعات جغرافیایی مورد نیاز در قالب نرم افزار Gis تهیه شده است.

وی افزود: استفاده از این فناوری، باعث افزایش دقت و سرعت در برنامه ریزی، نظارت، پیگیری پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه خواهد شد.

رحیمی گفت: همچنین استفاده از این فناوری نقش بی بدیلی در ارائه تسهیلات و خدمات به زائران و مجاوران بقاع و اماکن متبرکه خواهد داشت.

رئیس بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه قزوین تأکید کرد: از دیگر مزایای این پروژه، تسریع امداد رسانی و ارائه خدمات اضطراری در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی خواهد بود.