۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 28666
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
  • ارسال توسط :
پرونده ترک فعل مدیران منابع طبیعی استان قزوین گشوده شد
پرونده ترک فعل مدیران منابع طبیعی استان قزوین گشوده شد

پرونده ترک فعل مدیران منابع طبیعی استان قزوین گشوده شد

هر کسی به منابع طبیعی تعرض کند، حداقل یک سال حبس شاملش می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین از تشکیل پرونده ترک فعل مدیران منابع طبیعی استان در دادستانی خبر داد.

پرونده ترک فعل مدیران منابع طبیعی استان قزوین روی میز دادستانی

 به گزارش “وقایع خبری” ، فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در نخستین نشست کمیته صیانت از اراضی ملی قزوین با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی حقوق عامه است، گفت: هر کسی به منابع طبیعی تعرض کند، حداقل یک سال حبس شاملش می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با تأکید بر اینکه به هیچ وجه تعرض به اراضی ملی را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: پرونده ترک فعل مدیران منابع طبیعی استان قزوین در دادستانی تشکیل شده است.

فولیان با اشاره به اینکه بنگاه‌های املاک اراضی ملی را با قولنامه‌های جعلی به مردم می‌فروشند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های ذیربط باید بسیج شوند تا جلوی این مساله گرفته شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تأکید کرد: منابع طبیعی تعطیل ناپذیر است چطور می‌شود این اداره جمعه‌ها تعطیل می‌شود؟

وی افزود: تمامی اداره‌ها باید در کنار هم گشت‌های تلفیقی ایجاد کنند تا جلوی دست درازی به اراضی ملی گرفته شود.

فولیان گفت: طرح حد نگاری یا کاداستر باید در تمام استان اجرا شود و کند بودن روند اجرای این طرح باعث می‌شود مردم در بلاتکلیفی به سر ببرند.

معاون دادستان قزوین با اشاره به اینکه نظارت، نخستین اصل در پیشگیری از تعرض به منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: کم کاری دهیاران باید به مراجع قضایی گزارش شود چرا که آن‌ها نقش اساسی در حفاظت از منابع طبیعی بر عهده دارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با بیان اینکه ۵ هکتار از محدوده دریاچه اوان به صورت غیرقانونی در حال واگذاری است، تأکید کرد: سازمان بازرسی استان قزوین به موضوع تخلفات واگذاری زمین‌های محدوده دریاچه اوان ورود کرده است.

وی افزود: کمیته نظارت بر معادن باید به موضوع تخریب محیط زیست از سوی معدن داران بپردازد.