۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 4198
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۴۵
  • ارسال توسط :
“پرس تی وی” دنیا را با استعداد زنان ایرانی آشنا کند
“پرس تی وی” دنیا را با استعداد زنان ایرانی آشنا کند

“پرس تی وی” دنیا را با استعداد زنان ایرانی آشنا کند

ابر قدرت‌های رسانه‌ای به دنبال از بین بردن حقیقت نگاه اسلام به زن است

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت زنان ایرانی نسبت به جوامع مسلمان دیگر به مراتب بهتر است، از شبکه برون مرزی “پرس تی وی” خواست که حقیقت زنان ایرانی را با صدای بلند به جهانیان اعلام و دنیا را با استعدادهای این زنان توانمند آشنا سازد.

سهیلا جلودارزاده با بیان اینکه جامعه کنونی نسبت به تربیت فرزندانشان یکسان عمل می‌کنند، گفت: از تلاشی که خانواده‌ها برای آموزش و پرورش و تربیت فرزندانشان انجام می‌دهند، می‌توان به این موضوع پی برد؛ تعداد زنانی که در چرخه آموزش و پرورش قرار می‌گیرند، نشان دهنده این است که جامعه ما از آن مرحله مرد سالاری کامل و اولویت دادن به پسر تا حد زیادی گذشته است. برخی از جوامع مسلمان نسبت به زنان همچنان نگاه تبعیض آمیزی دارند، ولی در کشور ما از این مراحل عبور کرده‌ایم هر چند این مسئله  متاسفانه بیشتر در مناطق مرز نشین همچنان دیده می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم جایگاه زنان را در حاکمیت تعریف کنیم، در بعضی بخش های حاکمیتی ما مسئله تبعیض وجود ندارد و کمرنگ است، از زمان حضرت امام (ره) سعی شد که در تمام عرصه‌ها حضور زنان دیده شود ولی بعضا سلایق و خرده فرهنگ ها اثر گذار است که باید تلاش کنیم در جزئیات هم این مسئله دیده شود که این رجعت به عقب صورت نگیرد. در مسائل اساسی هم به این شکل پیش نیاید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اسلامی درباره قابلیت زن ایرانی و زن مسلمان برای معرفی به جامعه جهانی به عنوان یک الگو، گفت: زنان ایرانی به جهت استعداد، چیزی از زنانی که در کشورهای پیشرفته زندگی می کنند، کم ندارند؛ اما از نظر پرورش استعداد و کاربردی کردن مهارت‌ها مشکلات زیادی وجود دارد، وقتی حاکمیت به سمت عدالت جنسیتی حرکت کند، دخترانی مانند مریم میرزاخانی نابغه ریاضیات، در همین کشور رشد می‌کنند، اما وقتی شرایط بهتری برای آنان در آن سوی مرزها وجود داشت، مهاجرت کردند. در حال حاضر زنان زیادی هستند که در حکومت، تشکل‌های اجتماعی و مسائل علمی رشد کرده اند، بنابراین برای نگهداری آنان و استفاده از استعدادهایشان باید تلاش مضاعفی صورت بگیرد. 

وی درباره دستورالعملی که شبکه‌های برون مرزی به ویژه پرس تی وی برای انتقال این مفاهیم به جامعه جهانی باید در نظر بگیرد، گفت: با توجه به نقشی که برای زنان در اسلام تعریف شده است،  این موضوع ابتدا باید در داخل این مدینه فاضله‌ای که اسلام را برای زنان ترسیم کرده، تبیین شود. 

جلودارزاده اضافه کرد: زنان باید به این ایمان نسبت به خود برسند که در جاهایی که می‌توانند و توانا هستند، حضور داشته باشند و خدمت کنند، امروزه پاک دستی زنان در پست‌های مدیریتی به همه ثابت شده و می‌دانند که هیچوقت یک مدیر زن حق را ناحق نمی‌کند، مدیران زن به خاطر خصائص مادرانه‌ای که دارند، سعی می‌کنند عدالت را رعایت کنند ولی متاسفانه از این ظرفیت کم‌تر استفاده می شود، اگر در درون کشور این مدینه فاضله را ایجاد کنیم، برای زنان در همه جای دنیا مدل و الگو قرار می‌گیرند.

این نماینده مجلس با تاکید بر توانمندی زنان ایرانی در نقش‌های اجرایی، گفت: در برخوردی که با زنان مسلمان سایر کشورها داشته‌ایم، شاهد بودیم که آنان همواره نسبت به وضعیتی که زنان ایرانی در آن هستند غبطه می خورند. اگر این مدینه فاضله را به وجود بیاوریم، دنیا نسبت به جامعه ما قضاوت بهتری خواهد داشت. 

وی یادآور شد: شبکه های برون مرزی به ویژه پرس تی وی باید اعتماد به نفس زنان ایرانی را در هر نقشی که قرار می‌گیرند به دنیا اعلان کنند. ما در زمینه علم، دانش و تحصیلات و…. کم نگذاشته‌ایم و این هم نشان داده که زن مسلمان به دلیل داشتن اخلاق و تقوای درونی می تواند خیلی سریع رشد کند و جایگاه خوب در جامعه به دست بیاورد، ولی همچنانیک مقدار فرهنگ مرد سالاری که از کشور‌های عربی به ما صادر شده، وجود دارد.

جلودارزاده در پاسخ به این سوال که آنچه ابر قدرت های رسانه ای علیه نگاه اسلام به زن القا می‌کنند، چقدر در نگاه جامعه جهانی به این مقوله اثر گذار بوده است، تصریح کرد: تبلیغات اثر می گذارد، اما حقیقت از تبلیغات موثرتر است؛ یعنی جایی که حقیقت متجلی می‌شود، تبلیغات را خنثی می کند، ما باید دنبال حقیقت برویم، اجازه دهیم آن چیزی که خداوند خلق کرده و استعداد رشد دارد، به آن رشد و کمال خودش برسد و اثربخشی هم نسبت به جامعه نشان دهد. اگر در این مرحله توقف داشته باشیم، سرخوردگی، افسردگی و پناه بردن به جوامع دیگر را ایجاد می کند.

وی در پایان گفت: شبکه های برون مرزی ایران می توانند آن حقیقت ناب اسلام را ارائه دهند. اگر اسلام و حقیقت اسلام در جذب زنان از طریق این رسانه ها ارائه شود، بسیار می تواند موثر باشد.