۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 2357
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
  • ارسال توسط :
پرداخت هزینه ساماندهی و جمع آوری پسماندها از تعهدات شهرداری ها می باشد
پرداخت هزینه ساماندهی و جمع آوری پسماندها از تعهدات شهرداری ها می باشد

پرداخت هزینه ساماندهی و جمع آوری پسماندها از تعهدات شهرداری ها می باشد

جلسات کمیته پسماند هرهفته به صورت منظم برگزار شود

تفکیک  ازمبدا پسماندهاظرف سه ماه آینده باید از یک درصد به سه درصد افزایش یابد.

علی فرخ زاد در جلسه  کارگروه پسماند  با اعلام مطلب فوق افزود: شهرداری قزوین ظرف مدت  یک هفته برنامه ریزی و زمانبندی طرح افزایش تفکیک پسماندها از مبدا را اعلام نماید، همچنین سعی شود  در سایر شهرها و روستاهای استان نیز با فرهنگسازی و فراهم نمودن بسترهای مناسب نسبت به افزایش تفکیک از مبدا پسماند ها اقدام شود.

وی ساماندهی افرادی که اقدام به جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت می نمایند را ضروری دانست و افزود: علاوه بر آن باید مراکز جمع آوری پسماندها دارای مجوز بوده و تمام مبادی قانونی را رعایت نمایند و در غیر اینصورت از فعالیت آنها جلوگیری به عمل می آید.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: جهت بهره وری از دستگاه پرس موجود که بلااستفاده در سایت محمد آباد مانده اگر نیاز به بروز رسانی بهینه سازی می باشد ، در اسرع وقت انجام شود و شهرداری اقدامات خود در خصوص این دستگاه  را ظرف یک ماه آینده در جلسه بعدی کارگروه اعلام نماید .

وی خاطر نشان کرد: جلسات کمیته پسماند هرهفته به صورت منظم برگزار شود تا تصمیماتی که در کارگروه اخذ می شود به طور اجرایی تر و کارشناسی تر در آنجا بررسی و همچنین عملیاتی شدن آنها نیز کنترل شود.

فرخ زاد تاکید کرد:پرداخت هزینه ساماندهی و جمع آوری پسماندها از تعهدات شهرداری ها می باشد و باید در هزینه های شهرداری،دیده شده و ماهیانه به طور منظم پرداخت شود.
وی استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در بحث فرهنگسازی و نیز ساماندهی پسماندها را بسیار مهم دانست و گفت: باید بتوانیم از این ظرفیت در استان به بهترین نحو استفاده کنیم.