۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سیاست » شهرداری
  • شناسه : 25396
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۴۴
  • ارسال توسط :
پدر خوانده ها در قزوین … !!!
پدر خوانده ها در قزوین … !!!

پدر خوانده ها در قزوین … !!!

تا زمانی که پدر خوانده ها بر عرشه ی این کشتی سوارند ، دریا همچنان طوفانی خواهد بود !

🌐 جعفر بخشی بی نیاز
نویسنده و روزنامه نگار

پیش از این در نوشته ای صراحتا گفتم با رییس شدن فصیح رامندی در شورای شهر قزوین انتظار مردم آن است که مسیر رفته شده در شفافیت، مبارزه با فساد و صیانت از آراء عمومی مردم شکل معتبرتری به خود بگیرد و در ادامه بر خلاف انتخاب سرپرست شهرداری که هم خودش و هم انتصابهای شتاب زده اش حرف و حدیث های زیادی داشت در انتخاب شهردار و البته امور مرتبط به شهر دقت عمل بیشتری صورت گیرد و زمان و فرصت و وسواس دقیق تری روی موضوعات مهم انجام شود.

امروز روز قروین بود. اما کدام قزوین ؟ قزوین خسته از سیاست بازی و پدرخوانده گی یا قزوینی آباد و آزاد و رها ؟ من فکر می کنم همان قزوین اول درست است وگرنه فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین در نطق امروز شورا دست به افشاگری و بر ملا کردن رازهای سر به مهر پشت پرده نمی زد و رییس و سایر اعضای شورا را به باد انتقاد و گلایه نمی گرفت !

صریح و آشکار به انحرافات شورای ششم پرداخت و رویه اشتباه این تشکل پر مدعا را زیر سوال برد. تشکیلاتی که قرار بود با صیانت از آراء مردم راه کج نکند و به ترکستان نرود. از روند تغییرات و انتصابات صورت گرفته توسط سرپرست پر حاشیه ی شهرداری قزوین گلایه کرد که قرار بود بر اساس تعهدی که داده بود دست به هیچ گزینه ای نزند و آرامش شورا و شهر را بر هم نریزد. و گفت از بی صداقتی برخی از همکارانش در شورای شهر که لب دوخته اند و به سکوت مصلحتی تن داده اند تا رییس آن کند که از او بعید است !

ناهمگونی سوال برانگیزی که در شورای ششم رخ داده و تعجب همگان را بر انگیخته است. رییس از انتصابات و انتخابات صورت گرفته علیرغم تعهدی که خودش از سرپرست شهرداری گرفته دفاع می کند و در مقابل نفراتی که انگار آنها را خواب برده و اصلا در جریان امور نیستند و علاقه ای هم به پیگیری آن ندارند و به نوعی پشت پرده دستشان داخل یک کاسه است خود را بی اطلاع از هر انتصاب و انتخابی می دانند.

انتصابات صورت گرفته از طرف مهدی کاظمی که مزه ی سرپرستی در همین مدت برایش گوارا آمده پر از حاشیه و سوال بوده که جز خودش و رییس شورا کسی از چرایی این انتخابهای شتاب زده اطلاع چندانی ندارد. انتصابی که با نشاندن صالحی روی صندلی سازمان پارکها و فضای سبز گندش درآمد و ضمن هزینه داشتن برای شورا برای خدشه دار کردن اعتبار فرزند مرحوم صفت الله صالحی تا هفت نسل بعد از خودش هم کافی بود.

فاطمه اشدری نه از باب مشهور شدن و معروف بودن و ماهی از آب گل آلود گرفتن امروز در صحن شورا نطقش را ایراد کرد که کم و بیش خصلتهای اشدری در دو دوره ی شورا بر همگان آشکار شده و اگر نیت درست یا غلطی هم از او بوده قابل فهم است. اما اعتراض اشدری به چرایی تصمیمات شتابزده و دور از خرد ورزی نه تنها اعتراض یک عضو ارشد و باسابقه ی شورا بوده که به صراحت بیان شده بلکه اعتراض جمع کثیری از مردم نیز هست که فکر میکردند در شورای ششم باید دنبال معجزه باشند و از آن کور سوی امید ببینند.

** ‌قزوین را نه استاندار . نه فرماندار . نه بخشدار . نه ….. مدیریت نمی کنند. قزوین را پدرخوانده ها مدیریت می کنند. کسانی که دستورشان وحی منزل است و آن چه دیکته کنند امثال فلانی ها اجرا می کنند و تا زمانی که پدر خوانده ها بر عرشه ی این کشتی سوارند به یقین ساحلی دیده نمی شود و دریا همچنان طوفانی خواهد بود !