۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » کرمانشاه » نظام سلامت
  • شناسه : 13355
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۰۸
  • ارسال توسط :
پاییز سختی را در پیش  داریم
پاییز سختی را در پیش  داریم

پاییز سختی را در پیش داریم

به افرادی که ماسک نداشته باشند خدمتی ارائه نخواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پاییز سختی را در پیش داریم که در این فصل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.

ابراهیم شکیبا گفت : با توجه به اینکه استان کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اعمال محدودیت‌های جدید و رعایت پروتکل‌ها برای عبور از پیک بیماری باید بسیار جدی گرفته شود که درحال حاضر مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه پیشگیری، فقط زدن ماسک است.

وی ادامه داد: باید آموزش‌های لازم در خصوص ضرورت استفاده از ماسک در این شرایط ونحوه صحیح  زدن ماسک به مردم  استان ارائه شود و به ویژه در صدا و سیما، فضای مجازی در این خصوص اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شهرستان کرمانشاه  هشت تیم و در هریک از شهرستان‌های استان یک یا دو تیم تشکیل شده که باید زیر نظر فرماندار (مرکز بهداشت، نماینده فرماینده، نماینده تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت و اداره اماکن عمومی) در راستای مقابله با کرونا فعالیت می‌کند و نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ها اعمال می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور افراد بدون ماسک در ادارات دولتی و خصوصی، شرکت‌ها، دفاتر پستی، دفاتر اسناد رسمی ممنوع است، گفت: به افرادی که ماسک نداشته باشند خدمتی ارائه نخواهد شد.

شکیبا تصریح کرد: مردم باید از شرکت در مراسم عروسی و عزا در استان اجتناب کنند. در صورت بروز هر گونه  مشکل برای مدعوین  صاحبان مجالس مسؤول خواهند بود و باید پاسخگوی حقوق انسانی از نظر بیماری کرونا ویروس در دادگستری و دادگاه باشد و بهداشت به‌عنوان مدعی‌العلوم از خانواده یا فرد خاطی شکایت خواهد کرد.

وی متذکر شد: زمانی که  اپیدمی در شهرهای بزرگ کنترل شود این بیماری از روستاها شروع می‌شود و باید همکاران بهداشت آموزش در روستاها این مسئله را مدنظر داشته باشند و آموزش‌های لازم را به روستائیان و عشایر ارائه دهند.

شکیبا اظهار داشت: دستورالعمل‌های جدید در خصوص نمونه‌گیری‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کشور در مقایسه با سایر کشورها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

این مسؤول گفت: پاییز سختی را در پیش داریم که در این فصل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.

شکیبا گفت: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از بهترین و کم هزینه‌ترین راه ها برای پیشگیری است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.