۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » قزوین » کشاورزی » واردات و صادرات
  • شناسه : 18000
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
  • ارسال توسط :
پایانه صادرات محصولات کشاورزی روند صادرات را تسهیل می‌کند
پایانه صادرات محصولات کشاورزی روند صادرات را تسهیل می‌کند

پایانه صادرات محصولات کشاورزی روند صادرات را تسهیل می‌کند

فاز اول این مجموعه جهت ذخیره سازی غلات و گندم در سیلوهای بهداشتی فلزی به بهره برداری رسیده است.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه با بیان اینکه پایانه صادرات محصولات کشاورزی روند صادرات را تسهیل می‌کند، اظهار کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی یکی از نیازهای مهم و دیرینه استان بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تلاش‌های جهاد کشاورزی و مدیریت عالی استان به نتیجه رسیده است.

وی افزود: این پایانه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرستان آبیک و در جوار ریل راه آهن در حال راه اندازی است.

خمسه اضافه کرد: فاز اول این مجموعه جهت ذخیره سازی غلات و گندم در سیلوهای بهداشتی فلزی با ظرفیت ۳۰ هزار تن و در زمینی به مساحت ۴ و نیم هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: راه اندازی این پایانه همچنین به رونق کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان استان کمک کرده و ضمن آنکه این طرح فرصتی مناسب برای ارزآوری به کشور قلمداد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: همچنین با ایجاد امکان دسترسی به خط ریلی جهت حمل و نقل مواد غذایی و محصولات کشاورزی باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل در این بخش و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده محصول می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: پایانه صادراتی کشاورزی قزوین با احتساب سیلوهای آن، قادر به ذخیره‌سازی و آماده سازی حدود ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را برای عرضه را خواهد داشت.

این مسؤول تصریح کرد: فاز بعدی این پروژه شامل سردخانه نگهداری مواد غذایی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان یادآور شد: این مجموعه با داشتن سردخانه بالای صفر به ظرفیت ۱۵ هزار تن و سردخانه زیر صفر به ظرفیت ۵ هزار تن و همچنین سالن بسته بندی میوه تازه به ظرفیت ۱۸ هزارتن و سالن بسته بندی سبزی و صیفی جات تازه به ظرفیت ۶ هزارتن از پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات تازه خوری کشاورزی استان برخوردار است.