۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » تغذیه » نظام سلامت
  • شناسه : 2371
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۲۹
  • ارسال توسط :
پاسخی به شایعات ندولهای سفید روی گوشت
پاسخی به شایعات ندولهای سفید روی گوشت

پاسخی به شایعات ندولهای سفید روی گوشت

کارشناسان ادارات دامپزشکی در کلیه کشتارگاههای دام و طیور مستقر هستند و نسبت به بازرسی یکایک لاشه ها اقدام می کنند.

با عنایت به انتشار عکس قطعاتی از گوشت قرمز در فضای مجازی و ادعای آلوده بودن آن با سل حیوانی، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین متن ذیل را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد:

با توجه به انتشار عکس قطعات گوشت قرمز در فضای مجازی و ادعای آلوده بودن آن به عامل بیماری سل حیوانی به استحضار عموم مردم می رساند که کارشناسان ادارات دامپزشکی در کلیه کشتارگاههای دام و طیور مستقر هستند و نسبت به بازرسی یکایک لاشه ها اقدام می کنند.

لازم به ذکر است برخی از بیماری های دام و طیور قبل از کشتار و از روی علائم بالینی تشخیص و برخی از آن ها از روی امعا و احشاء و لاشه و قطعات گوشت توسط کارشناسان دامپزشکی تشخیص و حسب مورد از چرخه مصرف انسانی خارج و یا تدابیر لازم اندیشیده می شود.

  ندول های موجود در تصویر می تواند علل پاتولوژیک یا فیزیولوژیک داشته و تا زمانی که لاشه دام موجود نباشد قابل قضاوت نیست، به همین دلیل هرگونه کشتار غیر مجاز در خارج از کشتارگاه به دلیل عدم قابلیت تشخیص بیماری، مورد تایید دامپزشکی نمی باشد.

گفتنی است در ارتباط با بیماری سل، سیاست سازمان دامپزشکی کشور تست دام در دامداریها و حذف دامهای آلوده در صورت مثبت بودن می باشد که از ورود آن به چرخه مصرف جلوگیری می شود. در پایان به عموم مردم توصیه می شود: به شایعاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می شود توجهی نکرده و با تهیه گوشت قرمز از مراکز تحت نظارت دامپزشکی، نسبت به سلامت گوشت اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با فرآورده های خام دامی بصورت ۲۴ ساعت با سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ در ارتباط باشند.روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین